ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
FTD
2022-03-22

Stanowisko Forum Transportu Drogowego w związku z kryzysem polskiego transportu wywołanym agresją Rosji na Ukrainę



SEKCJA



Sygnatariusze Forum Transportu Drogowego podczas obrad 18 marca 2022 r. w formule on-line dyskutowali na temat kryzysu polskiego transportu wywołanego agresją Rosji na Ukrainę. Jej efektem jest oficjalne stanowisko FTD, które publikujemy w załączeniu.

Prezes ZMPD i jednocześnie współprzewodniczący Forum Transportu Drogowego Jan Buczek po przywitaniu sygnatariuszy FTD nakreślił aktualną sytuację związaną z wojną w Ukrainie i jej wpływ na działalność międzynarodowych przewoźników drogowych. Poinformował zebranych o licznych działaniach Zrzeszenia, m.in. współpracy z ministerstwem infrastruktury przy akcji ściągania polskich kierowców i polskich ciężarówek z Ukrainy, piśmie do premiera Mateusza Morawieckiego zawierającym postulaty ZMPD dotyczące pomocy członkom organizacji oraz o spotkaniach z szefem resortu infrastruktury Andrzejem Adamczykiem, których tematem była rosyjska agresja na Ukrainę i jej skutki dla międzynarodowego transportu drogowego. Podczas swojego wystąpienia prezes Jan Buczek zadeklarował wsparcie dla postulatów innych organizacji transportowych.

W czasie spotkania szefowie najważniejszych stowarzyszeń transportowych w Polsce przedstawili zarówno aktualną sytuację w swoich organizacjach oraz wynikające z niej postulaty dotyczące próby rozwiązania kryzysu, w jaki w związku z wojną w Ukrainie wpadł sektor transportu, zarówno towarowego jak i pasażerskiego. Po dyskusji podjęto decyzję o przygotowaniu wspólnego stanowiska, wzmacniającego poszczególne postulaty, które zostało wysłane do premiera Mateusza Morawieckiego.

Posiedzenie Forum Transportu Drogowego moderował Sławomir Jeneralski.
 

Opr. ZMPD/DWSK/PG

SEKCJA

 

Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki


Szanowny Panie Premierze,


Forum Transportu Drogowego – platforma dyskusyjna skupiająca ponad 40 największych organizacji przewoźników drogowych w celu wypracowywania wspólnego stanowiska dotyczącego najważniejszych problemów branży – z uwagą i troską przygląda się zmieniającej się wojennej rzeczywistości. 

Codzienna empatia dotycząca bohaterskiego narodu ukraińskiego i realna pomoc niesiona uchodźcom przez polskich przewoźników nie może przesłonić narastających problemów branży wynikających z agresji Rosji na Ukrainę.

Polski międzynarodowy transport drogowy jeszcze nie podniósł się po pandemii, a już dostał kolejny cios w postaci galopujących cen paliwa i drastycznego ograniczenia przewozów na Wschód. 

Mając na uwadze dobro polskich przedsiębiorców z branży transportowej, a także dobro polskiej gospodarki sygnatariusze Forum Transportu Drogowego na nadzwyczajnym posiedzeniu 18 marca 2022 r. przyjęli stanowisko, w którym przedstawione zostały najpilniejsze problemy i możliwości ich rozwiązania. Rozwiązania te nie będą jednak możliwe bez kierunkowych decyzji najważniejszych osób w państwie.

Jesteśmy przekonani, że rozsądne propozycje prezesów największych stowarzyszeń transportowych spotkają się z przychylnością Pana Premiera, a podjęte rozwiązania spowodują przynajmniej stabilizację mocno dziś rozchwianych polskich firm.


Z poważaniem

Jan Buczek
/-/
Prezes ZMPD,
Współprzewodniczący FTD
 
SEKCJA

 
 
SEKCJA
  

STANOWISKO
Forum Transportu Drogowego
z posiedzenia w dniu 18 marca 2022 r.
dotyczące
pomocy publicznej dla międzynarodowego transportu drogowego


Forum Transportu Drogowego podczas dyskusji dotyczącej kryzysu wywołanego agresją rosyjską na Ukrainę oraz innymi czynnikami, uznało za konieczne wystosowanie do rządu RP apelu o wsparcie polskich przewoźników drogowych. FTD apeluje w szczególności o: 
  1. Objęcie mechanizmami wsparcia finansowego tych przewoźników, którzy w wyniku rosyjskiej agresji na Ukrainę tracą możliwość wykonywania przewozów na Wschód,
  2. Wdrożenia systemu rekompensat finansowych niwelujących skutki wzrostu cen paliw oraz kosztów pracy.
  3. Wprowadzenia regulacji prawnych umożliwiających przedłużanie lub wydawanie na terytorium RP wiz pracownikom z Ukrainy zatrudnionym przez polskich przedsiębiorców.
  4. Objęcia pomocą publiczną przewoźników wykonujących przewozy regularne o charakterze użyteczności publicznej.
  5. Refundacji kosztów darmowych przejazdów realizowanych dla uchodźców z Ukrainy. 

W minionym okresie organizacje przewoźników drogowych: Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, Transport Logistyka Polska, Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji i inne, będące sygnatariuszami Forum, kierowały do rządu RP wystąpienia zawierające postulaty przeciwdziałania dramatycznym skutkom rosyjskiej agresji na Ukrainę, skumulowanym z efektami wdrożenia Pakietu Mobilności oraz Polskiego Ładu. Wystąpienia te zawierają szczegółowe propozycje działań mających chronić polski transport drogowy przed następstwami bezprecedensowego kryzysu, w którym się znalazł.

FTD, obradując w gronie przedstawicieli większości organizacji polskich przewoźników drogowych, popiera zawarte w tych wystąpieniach postulaty i prosi adresatów o potraktowanie ich jako głosu całego środowiska. Dzisiaj łączy nas wspólne, głębokie przekonanie, że polski transport drogowy, zbudowany wysiłkiem prywatnych przedsiębiorców, bez niczyjej pomocy, obecnie tej pomocy bezwzględnie potrzebuje. Jeżeli ma przetrwać i przynosić korzyści przedsiębiorcom, pracownikom i krajowi. 

Sygnatariusze 
Forum Transportu Drogowego
( - ) 
 
SEKCJA

#NazwaPobierz
1Stanowisko Forum Transportu Drogowegopobierz WORD
SEKCJA

 
 

Galeria zdjęć

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD