ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
FTD
2021-09-28

Sygnatariusze Forum Transportu Drogowego żądają od premiera Mateusza Morawieckiego zawieszenia systemu e-TOLL do czasu zapewnienia jego pełnej sprawności



SEKCJA

To jest kompromitacja naszego państwa – tak przewoźnicy skupieni w Forum Transportu Drogowego podsumowali wdrożenie systemu poboru opłat e-TOLL, który już od 1 października będzie jedynym obowiązującym w naszym kraju. Mając na uwadze fakt, że nadal nie jest on gotowy do działania, sygnatariusze Forum przygotowali list otwarty do Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego z żądaniem zawieszenia e-TOLL do czasu naprawienia wszystkich błędów. FTD odbyło się 28 września 2021 r. w siedzibie ZMPD w Warszawie.
 

List otwarty

LIST OTWARTY do Prezesa Rady Ministrów - TUTAJ


Otwierając obrady prezes ZMPD Jan Buczek nakreślił aktualną sytuację związaną z poborem opłat drogowych. – Już w grudniu 2020 r. domagaliśmy się od Krajowej Administracji Skarbowej przyłączenia naszej organizacji do grupy mającej wypracowywać koncepcję dotyczącą wdrażania nowego systemu. Oczywiście cały czas otrzymywaliśmy zapewnienia, że wszystko jest pod kontrolą, a sam system jest niezwykle nowoczesny, chociaż może nie wszyscy do niego dorośli. Specjaliści ministerstwa finansów wiedzą przecież, co robią. Usłyszałem m.in. że skoro  poradzili sobie z systemem SENT, to i e-TOLL nie będzie stwarzał problemów – powiedział z ironią Jan Buczek. W związku z tym, że zapewnienia były składane publicznie, przewoźnicy byli pewni, iż resort ma plan B na wypadek ewentualnych potknięć, chociażby związanych z brakiem profesjonalnych urządzeń pokładowych do obsługi systemu, by kierowca miał ręce i głowę wolne od zajmowania się grzebaniem w smartfonie. – Uspokajano nas, że urządzenia te będą dostępne. Dziś wiemy, jak jest – powiedział prezes ZMPD.

Dyskusja skupiła się wokół problemów, które nadal – mimo zaledwie trzech dni, które zostały do zamknięcia dotychczasowego systemu via-TOLL i tym samym pozostawienia na rynku jedynie e-TOLL – spędzają sen z powiek przewoźników. Po raz kolejny przedstawili oni listę zarzutów, dotyczącą funkcjonowania nowego systemu poboru opłat. Przewoźnicy skarżyli się m.in. na poważne problemy z rejestracją, a także na to, że nadal nie można tego dokonać za pomocą kart flotowych.

Przypomniano o nadal obowiązujących postulatach związanych z wprowadzaniem e-TOLL, które Forum Transportu Drogowego przedstawiło na posiedzeniu 13 kwietnia 2021 r. Moderator obrad Sławomir Jeneralski wspomniał o wcześniejszych spotkaniach przewoźników związanych z tym problemem, m.in. w Tęgoborzu i Siedlcach. O zagrożeniach wynikających z wprowadzenia niesprawnego systemu e-TOLL mówił m.in. prezes Ogólnokrajowego Stowarzyszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i Spedytorów "PODLASIE" Karol Rychlik.

Dyrektor Generalny ZMPD Wiesław Starostka przedstawił kilka danych statystycznych z których wynika, że – mimo zachęt finansowych ze strony operatora systemu, Krajowej Administracji Skarbowej – niewielu przewoźników zarejestrowało się w e-TOLL. To pokazuje, jak małe jest zaufanie transportowców do wchodzących lada chwila rewolucyjnych zmian. 

Po dyskusji sygnatariusze Forum wypracowali jednolite stanowisko w formie listu otwartego do premiera Mateusza Morawieckiego.

Uczestnicy spotkania uczcili minutą ciszy zmarłego niedawno przewoźnika Romualda Szmyta, od pięciu kadencji delegata na Zgromadzenie Ogólne Delegatów ZMPD, przed laty Przewodniczącego Regionu Zachodniopomorskiego ZMPD.

Współprowadzącymi obrady Forum Transportu Drogowego byli – gospodarz wydarzenia, prezes ZMPD Jan Buczek, prezes Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego Piotr Litwiński oraz wiceprezes Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji    Franciszek Kowaluk.

Po obradach odbył się briefing prasowy, podczas którego sygnatariusze Forum Transportu Drogowego skomentowali działania KAS, zaprezentowali przedstawicielom mediów list otwarty do premiera Mateusza Morawieckiego oraz odpowiadali na liczne pytania dziennikarzy w bezpośrednich wywiadach.

Relacja wideo z briefingu TUTAJ


Opr. ZMPD/DWSK/PG

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD