INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
LIST OTWARTY do Prezesa Rady Ministrów - TUTAJ
Otwierając obrady prezes ZMPD Jan Buczek nakreślił aktualną sytuację związaną z poborem opłat drogowych. – Już w grudniu 2020 r. domagaliśmy się od Krajowej Administracji Skarbowej przyłączenia naszej organizacji do grupy mającej wypracowywać koncepcję dotyczącą wdrażania nowego systemu. Oczywiście cały czas otrzymywaliśmy zapewnienia, że wszystko jest pod kontrolą, a sam system jest niezwykle nowoczesny, chociaż może nie wszyscy do niego dorośli. Specjaliści ministerstwa finansów wiedzą przecież, co robią. Usłyszałem m.in. że skoro poradzili sobie z systemem SENT, to i e-TOLL nie będzie stwarzał problemów – powiedział z ironią Jan Buczek. W związku z tym, że zapewnienia były składane publicznie, przewoźnicy byli pewni, iż resort ma plan B na wypadek ewentualnych potknięć, chociażby związanych z brakiem profesjonalnych urządzeń pokładowych do obsługi systemu, by kierowca miał ręce i głowę wolne od zajmowania się grzebaniem w smartfonie. – Uspokajano nas, że urządzenia te będą dostępne. Dziś wiemy, jak jest – powiedział prezes ZMPD.
Dyskusja skupiła się wokół problemów, które nadal – mimo zaledwie trzech dni, które zostały do zamknięcia dotychczasowego systemu via-TOLL i tym samym pozostawienia na rynku jedynie e-TOLL – spędzają sen z powiek przewoźników. Po raz kolejny przedstawili oni listę zarzutów, dotyczącą funkcjonowania nowego systemu poboru opłat. Przewoźnicy skarżyli się m.in. na poważne problemy z rejestracją, a także na to, że nadal nie można tego dokonać za pomocą kart flotowych.
Przypomniano o nadal obowiązujących postulatach związanych z wprowadzaniem e-TOLL, które Forum Transportu Drogowego przedstawiło na posiedzeniu 13 kwietnia 2021 r. Moderator obrad Sławomir Jeneralski wspomniał o wcześniejszych spotkaniach przewoźników związanych z tym problemem, m.in. w Tęgoborzu i Siedlcach. O zagrożeniach wynikających z wprowadzenia niesprawnego systemu e-TOLL mówił m.in. prezes Ogólnokrajowego Stowarzyszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i Spedytorów "PODLASIE" Karol Rychlik.
Dyrektor Generalny ZMPD Wiesław Starostka przedstawił kilka danych statystycznych z których wynika, że – mimo zachęt finansowych ze strony operatora systemu, Krajowej Administracji Skarbowej – niewielu przewoźników zarejestrowało się w e-TOLL. To pokazuje, jak małe jest zaufanie transportowców do wchodzących lada chwila rewolucyjnych zmian.
Po dyskusji sygnatariusze Forum wypracowali jednolite stanowisko w formie listu otwartego do premiera Mateusza Morawieckiego.
Uczestnicy spotkania uczcili minutą ciszy zmarłego niedawno przewoźnika Romualda Szmyta, od pięciu kadencji delegata na Zgromadzenie Ogólne Delegatów ZMPD, przed laty Przewodniczącego Regionu Zachodniopomorskiego ZMPD.
Współprowadzącymi obrady Forum Transportu Drogowego byli – gospodarz wydarzenia, prezes ZMPD Jan Buczek, prezes Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego Piotr Litwiński oraz wiceprezes Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji Franciszek Kowaluk.
Po obradach odbył się briefing prasowy, podczas którego sygnatariusze Forum Transportu Drogowego skomentowali działania KAS, zaprezentowali przedstawicielom mediów list otwarty do premiera Mateusza Morawieckiego oraz odpowiadali na liczne pytania dziennikarzy w bezpośrednich wywiadach.
Relacja wideo z briefingu TUTAJ
Opr. ZMPD/DWSK/PG
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.