ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
ZMPD w Brukseli
2019-11-25

Pakiet Mobilności: Nocne negocjacje nie przyniosły porozumienia - najnowsze informacje z Brukseli



SEKCJA


Jak informuje Margareta Przybyła, stały przedstawiciel ZMPD przy UE, we wtorek nad ranem zakończyła się trzecia runda negocjacyjna ws. socjalnej części Pakietu Mobilności. Negocjatorom reprezentującym Parlament Europejski, Radę UE oraz Komisję Europejską nie udało się osiągnąć porozumienia. Nadal brak więc pewności, jak będą wyglądały ostateczne przepisy regulujące sektor transportu drogowego w UE.


W opinii przedstawiciela Zrzeszenia, osiągnięcie ostatecznego porozumienia podczas kilkugodzinnych dyskusji było prawie niemożliwe ze względu na liczbę kwestii, co do których istnieje spór między Parlamentem a Radą, a także pomiędzy państwami członkowskimi. Spór toczył się głównie wokół obowiązku powrotu ciężarówki do kraju siedziby co cztery tygodnie, organizacji odpoczynków, a także organizacji przewozów kabotażowych i okresu tzw. „cooling off”. 

Parlament Europejski opowiada się za tym, aby utrzymać obecne zasady dotyczące organizacji odpoczynków. Rada UE wspólnie z Komisją Europejską uważają, że kierowcy powinni mieć większą elastyczność w organizacji przerw regularnych i skróconych. Propozycja Rady przewiduje m.in. możliwość odbioru dwóch skróconych odpoczynków z rzędu oraz w takim przypadku powrót kierowcy do domu w ciągu trzech tygodni. Natomiast w odniesieniu do przewozów kabotażowych państwa członkowskie postulują utrzymanie obecnych zasad oraz wprowadzenie pięciodniowej przerwy pomiędzy kolejnym kabotażem w tym samym kraju. Parlament natomiast chciałby skrócenia okresu kabotażu do trzech dni bez limitu na operacje i wprowadzenie 60 godzin przerwy wraz z obowiązkiem powrotu ciężarówki do kraju siedziby.

Przedstawiciel ZMPD wyjaśnia także, że w przypadku „lex specialis”, czyli zasad dotyczących delegowania kierowców, sytuacja wygląda nieco inaczej. Stanowiska Rady UE i Parlamentu Europejskiego są bardzo zbliżone, co ułatwia rozmowy. Część negocjatorów, w tym z Polski, postuluje, aby spod zasad delegowania wyłączyć większą liczbę operacji cross trade. Takie jest także stanowisko ZMPD.

Jak twierdzi Margareta Przybyła, powrotu do stołu negocjacyjnego możemy spodziewać się jeszcze w grudniu. Dalsze negocjacje będą toczyły się już jednak przy udziale nowej Komisarz ds. Transportu, Adiny Ioany Valean, a także - jeśli negocjatorzy nie osiągną porozumienia przed końcem roku - pod przewodnictwem prezydencji chorwackiej.

 

Opr. ZMPD/MP/Bruksela

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD