ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Transport w mediach
Informacje
Pakiet mobilności
2019-01-18

Pakiet Mobilności: Rząd rozważa skargę do TSUE



SEKCJA

Aktualna sytuacja związana z Pakietem Mobilności była tematem posiedzenia Komisji Infrastruktury, które odbyło się 17 stycznia 2019 r.


Podczas debaty minister infrastruktury Andrzej Adamczyk szczegółowo przedstawił – w świetle niedawnego głosowania w Komisji Transportu i Turystyki (TRAN) Parlamentu Europejskiego – działania resortu mające na celu wynegocjowanie jak najlepszych rozwiązań.

– Kwestia związana z Pakietem Mobilności, a zwłaszcza z proponowanymi ostatnio rozwiązaniami, to tak naprawdę być albo nie być dla polskiego transportu międzynarodowego na najbliższe lata – powiedział dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel. – Od chwili przedstawienia przez Komisję Europejską założeń Pakietu Mobilności – a przypomnę, że było to w maju 2017 roku, ZMPD rozpoczęło energiczne starania, by móc współuczestniczyć w podejmowaniu decyzji w tym zakresie. Rozpoczęliśmy współpracę z organizacjami przewoźników drogowych z innych krajów, zintensyfikowaliśmy nasze działania w Brukseli poprzez uruchomienie przedstawicielstwa ZMPD, aby tam wśród europosłów przedstawiać argumenty, które w naszym przekonaniu powinny być brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, także tych, dotyczących stanowiska do  Pakietu Mobilności. Aktywnie współpracujemy z resortem infrastruktury, który przedstawiał propozycje rozwiązań w ramach Rady Unii Europejskiej, byliśmy też na bieżąco informowani o podejmowanych wysiłkach zmierzających do jak najszerszej współpracy z innymi państwami członkowskimi. Liczyliśmy na kompromisowe rozwiązania, tymczasem okazało się, że sprawozdania posłów Komisji TRAN były jeszcze bardziej radykalne niż te, które zostały przyjęte w grudniowym stanowisku ogólnym Rady UE.

Dobrze, że dwa z trzech sprawozdań zostały odrzucone, aczkolwiek trudno powiedzieć, które z nich były dla nas gorszym rozwiązaniem. W każdym z nich były zapisy, z którymi się nie zgadzaliśmy. Wiedzieliśmy, że branża będzie musiała pójść na jakiś kompromis, ale rozwiązania, które się pojawiły na stole z kompromisem mają niewiele wspólnego. Z uwagi na niepewność, co dalej z przyjętym przez posłów komisji TRAN sprawozdaniem posła Ertuga – czy będzie dalej procedowany czy też nie – a także widząc poziom emocji, jaki towarzyszy Pakietowi Mobilności, w naszej opinii najlepszym rozwiązaniem byłoby nie finalizowanie prac nad tym dokumentem w tej kadencji Parlamentu Europejskiego. Potrzebny jest czas i refleksja z obu stron, by nie zabić tego, co było i jest istotą wspólnego rynku – swobody świadczenia usług. Będziemy wspierać ministerstwo infrastruktury, by nie finalizować prac nad Pakietem Mobilności za wszelką cenę – powiedział dyr. Mikiel.

W posiedzeniu Komisji Infrastruktury ze strony ZMPD wziął także udział radca prezesa ZMPD Tadeusz Wilk.

Opr. ZMPD/DWSK/PG

* * *

Relacja z posiedzenia Komisji Infrastruktury, Rzeczpospolita, 18 stycznia 2019 r.

Rząd szykuje skargę do TSUE, jeśli UE przyjmie przepisy eliminujące polskich przewoźników.

W razie przegranej batalii o przepisy eliminujące polskich przewoźników z unijnych dróg trafią one do Luksemburga. Takie zapowiedzi padły z ust Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury, w odpowiedzi na zarzuty posłów o fiasko w pracach nad nowymi unijnymi przepisami. Chodzi o kolejne przegrane, najpierw na forum Rady Unii Europejskiej. Tam pomimo negatywnego stanowiska Polski i ośmiu innych krajów (m.in. Irlandii, Bułgarii czy Belgii) ministrowie transportu pozostałych państw przegłosowali rozwiązania niekorzystne dla polskich przewoźników.
 

W zeszłym tygodniu Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego przyjęła jeszcze bardziej kontrowersyjne propozycje niemieckiego socjalisty Imaela Ertuga eliminujące polskich przewoźników z rynku poprzez odbieranie im licencji za zbyt dużą liczbę przewozów między państwami UE – kabotażowych, cross-trade'ów czy dwustronnych. Polscy przewoźnicy przejęli ponad 30 proc. tego rynku, co jest bardzo nie w smak politykom w Niemczech, we Francji czy w Austrii.
 

Więcej na www.rp.pl

SEKCJA

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD