ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Transport w mediach
2018-08-18

Po akcji „TIR” postulaty kierowców



SEKCJA

Kierowcy ciężarówek w piątek 17 sierpnia w rewanżu za policyjną akcję "TIR"  spowolnili jazdę po drogach.

Kierowcy ciężarówek nie chcą zakazów wyprzedzania

Od rana do wieczora 17 sierpnia trwał protest kierowców ciężarówek przeciw policyjnej akcji TIR. Auta biorące w niej udział były oznaczone odblaskowymi kamizelkami zawieszonymi na klamkach i lusterkach obocznych. Jechały 69 km/h na autostradach, 60 km/h poza terenem zabudowanym i 40 km/h w miastach.

Protest nie był powszechny, a zorganizowała go grupa zawodowych kierowców skrzyknięta na Facebooku. Domagają się oni prawnego uporządkowania kwestii zakazu wyprzedzania ciężarówek.

Policja, która prowadziła akcję TIR, tłumaczy, że otrzymywała bardzo dużo skarg na samochody ciężarowe, które wyprzedzając się blokowały drogi szybkiego ruchu. Najwięcej uwag przyjmowały komendy w Poznaniu i Łodzi na kierowców zza wschodniej granicy, którzy łamali zakazy wyprzedzania. Policja otrzymywała także filmy, na których manewry wyprzedzania przez ciężarówki trwały po 5-6 minut.

Komenda Główna Policji wskazuje, że prawo wymaga m.in., aby kierowca upewnił się, że może przystąpić do manewru wyprzedzania i że nikomu nie utrudni ruchu. Podczas akcji TIR policjanci zwracali baczniejszą uwagę na jazdę samochodów ciężarowych. Od 3 do 16 sierpnia skontrolowali niemal 7,5 tys. ciężarówek i zanotowali 608 wykroczeń wyprzedzania na zakazie oraz 580 przypadków utrudniania/tamowania ruchu. KGP podkreśla, że nie we wszystkich wypadkach wykroczenia zostały ukarane mandatami.

Wśród postulatów protestujących znalazły się m.in. takie kwestie, jak:
- uregulowanie prawne zbyt długiego manewru wyprzedzania na poziomie powyżej 50 sekund, a do tego czasu zakończenie akcji ,,TIR”,
- powtórna analiza częstotliwości i miejsc z zakazami wyprzedzania, ponieważ jest ich zbyt dużo,
- zmiana obecnych zakazów wyprzedzania na autostradach, obwodnicach i drogach ekspresowych na zakazy godzinowe (obowiązujące w godzinach największego ruchu),
-  uzupełnienie programu szkoleń na prawo jazdy kategorii C+E oraz kwalifikacji zawodowej o elementy kultury na drodze, w tym związane  z wykonywaniem  manewru wyprzedzania,
- wprowadzenia kar za wjazd przed samochód ciężarowy i celowe gwałtowne wyhamowanie takiego zestawu (uznanie za dowód nagrania z rejestratora jazdy),
- wprowadzenie do nauki jazdy na wszystkie kategorie pojazdów uświadomienia konsekwencji gwałtownego hamowania załadowanym zestawem (ciągnik+naczepa/przyczepa).
 

ZMPD apeluje o poszanowanie praw wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz uregulowanie formalne manewru wyprzedzania zgodnie z zasadami bezpieczństwa i zdrowym rozsadkiem.


Opr. ZMPD/RPAW
 

Media szeroko opisywały akcje kierowców.
Poniżej informacja z "Dziennika.pl" z 17 sierpnia.

Policja organizując akcję "TIR" włożyła kij w mrowisko? Kierowcy ciężarówek właśnie skrzykują się do przeprowadzenia strajku włoskiego – w piątek 17 sierpnia mają jeździć o 10 km/h wolniej niż pozwalają przepisy. W Komendzie Głównej Policji usłyszeliśmy, że to "może okazać się pomocne w zwiększeniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym".
(…) Od godziny 7.00 do 20.00 kierowcy ciężarówek chcą "przeprowadzić coś w rodzaju strajku włoskiego" jeżdżąc o 10 km/h wolniej niż maksymalna dopuszczalna prędkość.
– Założenie protestu to jazda z prędkością 69 km/h autostradami, 60 km/h poza nimi oraz 40 km/h w terenie zabudowanym. Podobno zawsze pędzimy jak szaleni, pokażmy im jak by wyglądała codzienność z nadgorliwymi kierowcami ciężarówek, mała prędkość = małe odstępy. Przy węzłach autostradowych dużych miast spowodują korki, osobówki nie będą mogły włączyć się do ruchu, co skutecznie zablokuje miasto – tłumaczą organizatorzy akcji Protest69 (nazwa wzięła się od prędkości z jaką ciężarówki mają jeździć autostradami).
 

Więcej na stronie Dziennik.pl
 

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD