ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Uwaga
2015-06-19

Szybka interwencja ZMPD



SEKCJA

Interwencja prezesa ZMPD w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju

O kolejnym problemie dla polskich przewoźników, czyli objęciu nowymi norweskimi przepisami zagranicznych kierowców pojazdów powyżej 3,5 tony oraz autobusów – natychmiast po oficjalnym potwierdzeniu przez Ambasadę RP w Oslo i WPHI w Oslo, czyli 15 czerwca, prezes ZMPD Jan Buczek rozmawiał z sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Pawłem Olszewskim. Wcześniej ZMPD zwróciło się pismem do MIiR o podjęcie działań w tej sprawie. Obecnie MIiR wystąpiło do Ambasady Królestwa Norwegii o wyjaśnienia.
Prezes Buczek przypomniał, że to Niemcy stworzyli ten precedens, pokazując swoją ustawą MiLoG, jak można ograniczać usługi innych państw na swoim terytorium. A jest to problem ważny dla Polski, który wpłynie na polską gospodarkę.

***

Pismo ZMPD do minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak

Pełna treść pisma poniżej w formacie Word i PDF.

Pani Maria Wasiak 
Minister Infrastruktury i Rozwoju


W imieniu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, reprezentującego środowisko polskich międzynarodowych przewoźników drogowych, zwracam się do Pani Minister w sprawie niepokojących i nasilających się ostatnio w Europie działań protekcjonistycznych zagrażających jednolitemu rynkowi transportowemu.

Obecna trudna sytuacja polskich przewoźników realizujących przewozu do/z Niemiec zostanie wkrótce dodatkowo utrudniona działaniami kolejnego państwa europejskiego.
Z informacji otrzymanych z Ambasady RP w Oslo wynika, że od 1 lipca 2015r. na terytorium Norwegii zaczną obowiązywać przepisy dotyczące płacy minimalnej dla kierowców zawodowych w wysokości 158,32 NOK za godzinę pracy. Płaca minimalna ma obowiązywać kierowców pojazdów powyżej 3,5 tony oraz autobusów.

Pragnę zwrócić uwagę Pani Minister na fakt, że analizowane przepisy norweskie pozostawiają wiele wątpliwości i zastrzeżeń co do zasad i zakresu ich funkcjonowania. Norweska płaca minimalna nie wzbudzałaby naszych wątpliwości, gdyby nie zapis par.2 rozporządzenia wskazujący, że dla pracowników przedsiębiorstwa mającego swoją siedzibę poza Norwegią przepisy stosuje się w przypadku, gdy usługa transportowa świadczona jest zgodnie z przepisami norweskiej ustawy o środowisku pracy dotyczącej delegowania pracowników (Arbeidsmiljølovens § 1-7). Wymaga się przy tym jednak, aby odbiorca usługi znajdował się w Norwegii. Tak sformułowane przepisy pozostawiają przewoźników zagranicznych w niepewności, w jakich przewozach faktycznie omawiana płaca minimalna będzie od nich wymagana. Co więcej, ustawodawca wskazuje, aby zarówno pracodawca jak
i osoba, która w jego imieniu kieruje działalnością, wykonujący zlecenie transportowe, zapewnili realizację postanowień zawartych w norweskim rozporządzeniu. Ustawodawca nie określił jednak żadnych instrukcji czy zasad, na jakich należy dokumentować spełnienie nowych obowiązków. Niestety brak jest także pewności, czy diety i ryczałty wypłacane zgodnie z przepisami polskimi przez przewoźników ich kierowcom wykonującym pracę za granicą można zaliczyć na poczet norweskiej płacy minimalnej.

Norwegia jako członek Europejskiego Obszaru Gospodarczego przyjęła fundamentalne zasady tej organizacji, tj. swobodę przepływu kapitału, osób, towarów i usług. Ostatnie decyzje Norwegii w zakresie płacy minimalnej w transporcie stoją w oczywistej sprzeczności z zasadami swobodnego przepływu towarów i usług i jako takie powinny być zdecydowanie potępione i odrzucone. Działania te są klasycznym protekcjonizmem krajowym i mają na celu pogorszenie konkurencyjności firm przewozowych z innych państw i ostatecznie wyeliminowanie ich z rynku norweskiego. Nie bez znaczenia jest także negatywny wpływ tych przepisów na handel międzynarodowy i polsko – norweską wymianę handlową.
W związku z zaistniałą sytuacją oraz brakiem jednoznacznych informacji dotyczących norweskiej stawki minimalnej w transporcie, z uwagi na krótki okres, jaki pozostał do wejścia w życie tych przepisów, zwracam się do Pani Minister z prośbą o interwencję i wyjaśnienie ze stroną norweską, czy nowe regulacje będą obowiązywać w stosunku do polskich kierowców wykonujących przewozy do/z Norwegii.

Jan Buczek, prezes ZMPD
 

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo do min. Marii Wasiakpobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD