ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

FTD
2014-04-11

FTD - co dokucza przewoźnikom międzynarodowym



SEKCJA

Na dzisiejsze (3 lutego) spotkanie Forum Transportu Drogowego zaplanowano dyskusję w trzech tematach, niezwykle istotnych i aktualnie sprawiających kłopoty drogowym przewoźnikom międzynarodowym: zasady podziału zezwoleń zagranicznych, utrzymanie przez polskich przewoźników rynku wschodniego oraz kolejki na granicy polsko-białoruskiej. Nie udało się jednak ograniczyć tylko do tych spraw, bowiem uczestnicy Forum dorzucili kilka innych, m.in. bolesny problem restrykcyjności kontroli ITD oraz narastające niedobory kierowców w kontekście kosztownych szkoleń i nadal braku nauczania zawodu kierowcy w systemie szkolnictwa publicznego.

Dyskusja o aktualnym systemie podziału zezwoleń zagranicznych, a zwłaszcza zezwoleń EKMT, była bardzo gorąca. Nic dziwnego, skoro popyt przewyższa podaż. Jak wyjaśniał przewodniczący komisji Tadeusz Wilk, na przykład w przypadku zezwoleń EKMT ważnych na Rosję złożono 3 330 wniosków, a dostępnych zezwoleń było 670. W tej sytuacji liczba niezadowolonych była znacząca.
Trzeba zmienić zasady, na jakich działa komisja społeczna ds. zezwoleń, taka była powtarzająca się propozycja zmiany w przyznawaniu zezwoleń. Chodzi głównie o zapisaną w rozporządzeniu ministra konieczną zasadę jednomyślności komisji.

Jak wybrnąć z kłopotów na granicy wschodniej - to kolejny temat dyskusji. Przewoźnikom, a zwłaszcza kierowcom trochę pomogło wprowadzenie przygranicznych stref buforowych. Woleliby mieć przyzwoite parkingi, ale to ciągle pozostaje w sferze pobożnych życzeń.
Zdanie odrębne zgłosił prezes ZMPD Jan Buczek: my jesteśmy po to, aby pracować, a nie stać w kolejkach, czy w strefach buforowych lub  na parkingach. Taka granica wschodnia Unii Europejskiej to wstyd! To jest temat do rozwiązania przez MSZ.
Trzeba nowo budowane przejście w Połowcach przystosować do ciężkich pojazdów, a nie planowanych tylko 7,5 tony dmc - postulował Władysław Żero dla poprawy sytuacji.

Co zrobić, aby rynek wschodni był nadal dostępny dla polskich przewoźników - to sprawa, której początkiem była decyzja Federalnej Służby Celnej Rosji z lipca minionego roku. Z inicjatywy ZMPD doszło do masowych wręcz interwencji, zarówno z polskich najwyższych urzędów, jak i organizacji oraz instytucji międzynarodowych. Ostatnio w tej sprawie interweniowała minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska, podczas styczniowego spotkania w Komisji Europejskiej. ZMPD będzie nadal kontynuować działania.

Wobec tak wielu zagadnień, które tutaj tylko sygnalizujemy, wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Rynasiewicz zaproponował więcej spotkań z przedstawicielami branży, ale w zespołach problemowych. Sygnatariusze Forum przyjęli propozycję powołania przy Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju 5 zespołów:
- ds. granicy wschodniej,
- ds. podziału zezwoleń międzynarodowych,
- ds. szkoleń kierowców,
- ds. legislacji,
- ds. działalności GITD.

W posiedzeniu Forum uczestniczyli zaproszeni goście: sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Rynasiewicz, któremu towarzyszył z-ca dyrektora Departamentu Transportu Drogowego Łukasz Twardowski oraz Sławomir Piwowar z tego departamentu, dyrektor Biura Nadzoru Inspekcyjnego Michał Rzemieniewski oraz dyrektor Gabinetu Głównego Inspektora Joanna Rutkowska z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego,  a także z GITD z-ca dyrektora Biura ds. Transportu Międzynarodowego Anna Brzezińska - Rybicka.

GALERIA ZDJĘĆ

Informacja własna ZMPD.
Opr. AW

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD