ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Uwaga
2013-12-05

A FTS Rosji ciągle swoje.... ZMPD i IRU protestują



SEKCJA

FTS Rosji poinformował 2 grudnia na swojej stronie internetowej o przeniesieniu na 1 lipca 2014 r. terminu rozwiązania "Umowy o zobowiązaniach dotyczących stosowania Konwencji celnej o międzynarodowym przewozie ładunków z zastosowaniem karnetów TIR (Konwencja TIR z 1975 r.), zawartej 7 czerwca 2004 r. między Państwowym Komitetem Celnym FR a ASMAPEM".

FTS pisze, że w należyty sposób poinformował ASMAP o tej decyzji w piśmie z 29.11.2013 r.  Dalej czytamy, że w najbliższym czasie planowane są rozmowy z IRU w sprawie dotyczącej modernizacji Konwencji celnej o międzynarodowym przewozie ładunków z zastosowaniem karnetów TIR (Konwencja TIR z 1975 r.), w tym celu, aby w należyty sposób zabezpieczyć przestrzegania interesów Federacji Rosyjskiej. Do chwili obecnej zadłużenie IRU w wysokości 20,8 miliardów rubli nie zostało uregulowane.
Dalszy rozwój relacji z narodowymi stowarzyszeniami gwarancyjnymi będzie budowany na podstawie otwartych procedur przetargowych.
FTS Rosji wspólnie z szeregiem resortów rosyjskich, partnerami z Republiki Białoruś i Republiki Kazachstan prowadzi prace nad utworzeniem Euroazjatyckiego Systemu zabezpieczenia tranzytu celnego.

Decyzje FTS Rosji zostały podjęte w wyniku narady odbytej w Rządzie Federacji Rosyjskiej.
Od 1 grudnia 2013 r. odprawy pojazdów ciężarowych na przejściach granicznych na granicy rosyjskiej wykonywane są  zgodnie z trybem funkcjonującym na dzień 29 listopada 2013 r.

Na 29 listopada 2013 r. podczas dokonywania czynności dotyczących tranzytu karnety TIR nie były stosowane w charakterze zabezpieczenia wobec towarów wwożonych na terytorium celne Unii Celnej w organach celnych w Centralnym, Południowym Północno-Kaukaskim, Nadwołżańskim, Uralskim, Syberyjskim i Dalekowschodnim okręgu federalnym, w oddziałach Domodiedowo, Szeremetiewo i Wnukowo oraz w Pskowskim, Siebieżańskim, i Kingisiepskim oddziale celnym Północno-Zachodniego Zarządu Celnego.

Stosowanie karnetów TIR w charakterze zabezpieczenia możliwe jest podczas tranzytu towarów wwożonych w terenie działalności Wyborgskiego, Karelskiego i Murmańskiego oddziału celnego Północno-Zachodniego Zarządu Celnego (dotyczy granicy rosyjsko - fińskiej. Przyp. ZMPD).

SEKCJA

W ślad za tą informacją ASMAP poinformował na swojej stronie internetowej, że komisja transportu Dumy skierowała telegram z prośbą o interwencję do wicepremiera Igora Szuwałowa, ze względu na nie wykonanie przez  FTS decyzji podjętej na naradzie w dnia 26 listopada 2013 r. Można tam też przeczytać, że FTS Rosji nie zabezpieczyła przedłużenia funkcjonowania  Konwencji TIR na całym terytorium Federacji Rosyjskiej.

SEKCJA

Informacja IRU

W ślad za ostatnimi informacjami przekazanymi przez rosyjskie władze celne dotyczącymi przesunięcia terminu rozwiązania umowy gwarancyjnej z rosyjskim stowarzyszeniem ASMAP na 1 lipca 2014 r., IRU w Genewie, jak i stowarzyszenia stoją na stanowisku, że takie działanie FTS jest w dalszym ciągu sprzeczne z przepisami Konwencji TIR.

Również zarzut o nieuregulowanym długu celnym w wysokości 20,8 miliarda rubli jest według IRU nieprawdziwy. W związku z tym IRU jest zmuszona rozważyć podjęcie prawnych kroków wobec władz celnych Rosji, aby jednoznacznie wyjaśnić te informacje i przekazać opinii publicznej prawdziwe dane.

Jednocześnie przypominamy, że jak wynika z przekazanych przez FTS w Rosji informacji, jak również przez naszych przewoźników, karnety TIR nie są akceptowane w granicznych wjazdowych urzędach celnych na obszarze Rosji (dotyczy to Łotwy, Estonii, a także również okręgu kaliningradzkiego). 

Możliwa do zrealizowania jest operacja TIR otwierana na Białorusi lub w Kazachstanie, ponieważ te państwa Unii Celnej, w przeciwieństwie do Rosji, w pełni respektują przepisy Konwencji TIR. Również granica Rosji z Finlandią jest udostępniona do procedury TIR, o czym informowaliśmy w poprzednich komunikatach.

Obecna sytuacja na rynku przewozów towarów w procedurze TIR do Rosji będzie przedmiotem dalszych intensywnych działań IRU i odpowiednich organów EKG ONZ. W dniach 3-4 grudnia odbywa się kolejne posiedzenie Rady Wykonawczej TIRExB, gdzie sytuacja w Rosji będzie jednym z głównych tematów.

Przypominamy, że koszt karnetu TIR, który nie został przyjęty przez rosyjski urząd celny i przewoźnik wykupił dodatkową gwarancję, będzie zwrócony (patrz: TUTAJ). IRU oferuje również swoją pomoc w przygotowaniu ewentualnych działań prawnych przeciw rosyjskim władzom celnym w związku z nielegalną odmową przyjęcia karnetu TIR.

SEKCJA

W związku z nowymi faktami dotyczącymi przyszłości systemu TIR w Rosji - ZMPD skierowało 3 grudnia pismo do wiceministra infrastruktury i rozwoju Zbigniewa Rynasiewicza (pismo załączmy poniżej).

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo do wiceministra Z. Rynasiewiczapobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:
AsmapFTSRosjaTIR




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD