ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Uwaga
2013-08-07

List prezesa ZMPD Jana Buczka do polskich przewoźników



SEKCJA

Koleżanki i Koledzy, Przewoźnicy,

Od kilkunastu dni staramy się wyjaśnić sprawę niezrozumiałego dla nas i dla wielu innych działania Rosjan, w wyniku którego przewoźnicy mogą utracić podstawowy instrument dający pełną niezależność i swobodę rynkową, jakim jest karnet TIR. Ten najtańszy i zarazem najskuteczniejszy sposób zabezpieczenia należności celno-podatkowych, który pozwala przewoźnikowi zachować wszelkie poufne informacje o jego umowie z klientem, może za tydzień stać się mało przydatny na rosyjskim rynku. Administracja celna Federacji Rosyjskiej nie dostrzega jego skuteczności i niskich kosztów, które, tak naprawdę, są najistotniejszym elementem wolnej konkurencji rynkowej. Ponieważ osobiście dołożyłem wszelkich starań, aby karnet TIR był dostępny nie tylko dla "wybranych", a dla wszystkich zainteresowanych przewoźników, dzisiejszy kryzys systemu traktuję także jako moją osobistą sprawę.
Dlatego chyba nie jest zaskoczeniem dla nikogo, że my, ZMPD, od chwili pojawienia się informacji o zamierzeniach Federalnej Służby Celnej RF aktywnie przeciwdziałamy tym zamierzeniom.

Poinformowaliśmy o tej sprawie już chyba wszystkie polskie, zagraniczne i międzynarodowe instytucje i organizacje, które są w jakikolwiek sposób odpowiedzialne za biznes, wolną konkurencję, swobodę gospodarczą i stosunki międzynarodowe.

Chcę podkreślić, że przedstawiciele istotnych i kompetentnych w tej sprawie resortów od chwili ich poinformowaniu o zapowiedzi utrudnień natychmiast włączyli się do działania i wykorzystali dostępne im formalne instrumenty i inne możliwości pomocy. Dzięki takiej akcji, którą koordynuje sekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Zbigniew Rynasiewicz, skierowano oficjalne pisma z prośbą o powstrzymanie działań rosyjskich. Autorami tych wystąpień są ministrowie polskiego rządu, a także wicepremier, przedstawiciele Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, Komisji Europejskiej oraz Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego IRU. Wszystkie istotne i dostępne dla nas wystąpienia opublikowane są na portalu www.zmpd.pl.

Wszystkim tym instytucjom już teraz bardzo dziękuję w imieniu ZMPD i członków naszego Zrzeszenia.

Koleżanki i Koledzy!

Odpowiadając na liczne zapytania chcę wyraźnie podkreślić, że zajmujemy się omawianym problemem z pełną determinacją. Jesteśmy w stałym kontakcie ze wszystkimi istotnymi dla rozwiązania sprawy instytucjami i osobami. W czwartek, 8 sierpnia, u ministra transportu Sławomira Nowaka odbędzie się kolejne spotkanie grupy roboczej, która z naszym udziałem pracuje nad rozwiązaniem problemu. Także w czwartek, o godz. 11, odbędzie się drugie nadzwyczajne posiedzenie Zarządu, Rady i Komisji Rewizyjnej ZMPD, podczas którego będziemy planować dalsze nasze działania.

Osobiście jestem przekonany, że rzetelne argumenty ze strony tak wielu polskich i międzynarodowych instytucji muszą spowodować rewizję postanowienia Rosjan i doprowadzą do wyjaśnienia tej sprawy w takim trybie, aby nie zakłócać normalnej wymiany handlowej i obsługi transportowej procesów gospodarczych.

Proszę o systematyczne śledzenie informacji zawartych na naszej stronie internetowej. Apeluję też o krytyczne odbieranie wszelkich "super ofert", które pojawiają się na rynku. Nie wydawajcie pieniędzy bez zastanowienia, a - co najważniejsze - patrzcie kto i w jakim celu żąda od Was kopiowania dokumentów handlowych, takich jak faktury, itp.

Walczymy o zachowanie niezależności przewoźników. To jest naszym nadrzędnym celem. Będziemy z Wami rozmawiać o możliwych alternatywnych rozwiązaniach. Mamy jednak nadzieję, że nie będzie konieczności wprowadzanie ich w życie.

Pozdrawiam Koleżanki i Kolegów Przewoźników,

Prezes ZMPD Jan Buczek

 

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD