ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

FTD
2012-02-16

FTD o prawie: zmieniać i kontrolować przestrzegania



SEKCJA

Do wypełnienia zapisów tzw. pakietu drogowego konieczna jest zmiana polskiego prawa, innych przepisów wystarczy tylko przestrzegać, aby sytuacja polskich przewoźników drogowych uległa poprawie - tak można by w dużym skrócie podsumować spotkanie uczestników Forum Transportu Drogowego, które odbyło się 14 lutego.

Od 4 grudnia środowisko przewoźników bulwersuje sprawa tzw. pakietu drogowego, czyli trzech rozporządzeń unijnych - nr 1071/2009, 1072/2009 oraz 1073/2009, które tego dnia zaczęły obowiązywać. Mimo że należy je literalnie wypełniać, brakowało odpowiednich zmian w polskim prawie. Był tylko projekt ustawy, której w odpowiednim czasie nie zdołano uchwalić. Był to projekt, który budził rozliczne zatrzeżenia przedsiębniorców. Dziś jest nowy projekt, który w jednym zasadniczym fragmencie został zmieniony zgodnie z oczekiwaniami. Inne będą wymagania dotyczące bazy transportowej, o czym piszemy tutaj Nadal pozostają do precyzyjnego wyjaśnienia sprawy dotyczące dobrej reputacji oraz gwarancji finansowych, o co uczestnicy FTD będą sie starać.

Za niebezpieczne dla kondycji transportu drogowego FTD uznało brak państwowego szkolenia zawodowego w zawodzie kierowca - mechanik. Ten problem od dłuższego czasu znany jest nie tylko przedstawicielom Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, ale ooczywiście także został przedstawiony Ministerstwu Edukacji Narodowej w licznych formalnych wystąpieniach ZMPD. Nadal jednak nie wprowadzono niezbędnych zmian.

Konieczne jest formalne wprowadzenie sieci dróg alternatywnych dla autostrad, na których opłaty będą niższe niż na autostradach koncesyjnych. Obecny poziom cen osłabia kondycje ekonomiczną transpprtu oraz powoduje m.in. niespotykaną dotychczas konkurencje ze strony pojazdów o dmc mniejszym niż 1,5 tony, które bez uprawnień podejmują się transportu drogowego towarów. Zaproponowano więc objecie takich pojazdów obowiązkiem licencjonowania.

Czy transport wytrzyma ciągłe podwyższanie cen paliw? Odpowiedź jest jedna i niestety negatywna. Jednym z rozwiązań może być obniżenie ceny na paliwo dla celów profesjonalych - uznali uczestnicy posiedzenia. Rosną też niebotycznie koszty ubezpieczeń, wprowadzane zgodnie przez wszystkich ubezpieczycieli. Przewoźnicy są zdania, że ten problem należy sprawdzić w kontekście działań monopolistycznych.

Dlaczego nie można dojść do ładu z dystrybucją zezwoleń? Główny powód to oczywiście niewystarczająca podaż i odmienne poglądy w sprawie kontyngentów wśród przedstawicieli krajów wymieniających się zezwoleniami, ale przewoźnicy ciągle domagają się skutecznej kontroli ich wykorzystania, zarówno u krajowego dystrybutora, czyli Biura ds. Transportu Międzynarodowego, jak  i wśród przewoźników polskich i zagranicznych. Dotychczas żadna ze służb, która mogłaby kontrole na drodze i na granicy prowadzić, tych działań nie zaczęła prowadzić.

W posiedzeniu Forum Transportu Drogowego uczestniczyli zaproszeni goście: dyrektor Departamentu Transportu Drogowego MTBiGM Andrzej Bogdanowicz, zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego Mirosław Maksimiuk, dyrektor Biura ds. Transportu Międzynarodowego w GITD, Waldemar Wierzbicki, dyrektor Biura Nadzoru Inspekcyjnego w GITD Michał Rzemieniewski i naczelnik w MTBiGM Krzysztof Lewczak.

Informacja własna ZMPD.

Opr. AW
 

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD