INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
7. posiedzenie Forum Transportu Drogowego z 6 października było w zasadniczej części poświęcone prezentacji społecznego projektu nowelizacji ustawy o transporcie drogowym. Zebraniu przewodniczył Bolesław Milewski, współprzewodniczyli:
Założenia ogólne i kierunki zmian w ustawie przedstawił forum Maciej Wroński, dyrektor Biura Prawnego OZPTD, który projekt opracował. Skupiały się wokół czterech problemów najbardziej dotkliwych dla branży:
- nadpodaży usług przewozowych (proponowane zapisy regulują zasady dostępu do zawodu przewoźnika, wprowadzając obowiązek posiadania odpowiedniej infrastruktury)
- nieuczciwej konkurencji (wprowadza się obowiązek przechowywania dokumentów transportowych przez okres 1 roku po zawieszeniu licencji - przez ten czas mogą być one kontrolowane przez ITD.)
- nieuczciwości kontrahentów z branży TSL (wprowadzenie możliwości kontrolowania przez ITD firm spedycyjnych i organizujących transport. Projekt zakłada również możliwość nakładania bardzo wysokich kar na takie firmy.)
- nieuzasadnionych obciążeń finansowych (ograniczenie odpowiedzialności administracyjnej przewoźnika przez rozszerzenie odpowiedzialności kierowcy na podstawie Kodeksu Postępowania o Wykroczeniach (kpow) i wprowadzenie odpowiedzialności osób zarządzających w firmie, także na zasadach kpow. Zweryfikowanie taryfikatora kar ITD - zmniejszenie ich o 50%, z wyjątkiem jazdy bez licencji, zezwolenia czy kabotażu.)
Proponowane przepisy wprowadzają również centrum monitoringu transportu drogowego, które ma prowadzić jednostka podporządkowana Ministerstwu Infrastruktury.
Uczestnicy spotkania wyznaczyli sobie dwutygodniowy termin na wprowadzenie własnych, szczegółowych uwag do przedstawionego projektu.
Kolejne posiedzenie w celu dalszych konsultacji i dyskusji nad poszczególnymi zapisami wyznaczono na 12 listopada. Forum wyraziło również zaniepokojenie w związku z przedłużającymi się procedurami legislacyjnymi dotyczącymi złożonego w Sejmie projektu ustawy antykryzysowej i brakiem działań ze strony rządu zmierzających do realizacji kolejnych punktów zawartych w podpisanym 2 czerwca Porozumieniu.
Opr. ZMPD/RG
2401 - taki numer nadał Marszałek Sejmu projektowi ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie innych ustaw. Oznacza to, że po czterech miesiącach nerwowego oczekiwania projekt "ustawy antykryzysowej" stał się wreszcie oficjalnym drukiem sejmowym. Teraz trafi on do Komisji Infrastruktury, gdzie odbędzie się pierwsze czytanie. Jest ono planowane na 20 października 2009 r.
"Ustawa antykryzysowa" jest efektem porozumienia zawartego 2 czerwca br. pomiędzy sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury Tadeuszem Jarmuziewiczem, ówczesnym przewodniczącym Komisji Infrastruktury Zbigniewem Rynasiewiczem (obecnie stanowisko to piastuje Stanisław Żmijan) oraz reprezentującym Forum Transportu Drogowego, prezesem ZMPD - Janem Buczkiem.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.