INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
ZMPD chwali pozytywny ruch Komisji Europejskiej - 17 czerwca - Francuska Agencja Prasowa AFP na stronie eurActiv.fr
Decyzja Brukseli została przyjęta z satysfakcją przez prezesa Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce (ZMPD) Jana Buczka, który chwalił "pozytywny sygnał ze strony Komisji".
"Mamy nadzieję, że Francja zawiesi te przepisy" i "że procedura nie potrwa tak długo, jak w przypadku Niemiec, powiedział AFP.
Zdaniem prezesa ZMPD polscy kierowcy "nie są bynajmniej konkurencją dla francuskich przewoźników", ponieważ "przejeżdżają przez Francję zaledwie w kilka godzin. To nie są hydraulicy, fryzjerzy i robotnicy budowlani. "
Bruksela broni polskich przewoźników - 16 czerwca - Rzeczpospolita
Komisja Europejska zażądała wyjaśnień od Berlina i Paryża w sprawie dyskryminowania przewoźników z innych krajów UE. A Danię i Finlandię postawiła przed sądem.
O planowanej interwencji KE "Rzeczpospolita" informowała już tydzień temu. Decyzja dotyczy obowiązującej od 1 stycznia 2015 roku niemieckiej płacy minimalnej (tzw. MiLoG) oraz wchodzącej w życie od 1 lipca 2016 roku francuskiej ustawy o działalności gospodarczej (tzw. loi Macron). - Systemowe zastosowanie tych rozwiązań prawnych do każdego rodzaju transportu jest nieproporcjonalne i stanowi przejaw dyskryminacji - powiedział rzecznik KE Jakub Adamowicz.
KE rozpoczyna postępowanie wobec Francji, upomina Niemcy - 16 czerwca - komunikat PAP/IAR na stronie Polskiego Radia
Komisja Europejska rozpoczęła w czwartek postępowanie wobec Francji w związku z zastosowaniem przepisów o płacy minimalnej do sektora transportu międzynarodowego. KE wysłała też uzupełnione upomnienie w tej samej sprawie do Niemiec.
Zdaniem Komisji objęcie przepisami o płacy minimalnej niektórych operacji transportu międzynarodowego "ogranicza w nieproporcjonalnym stopniu wolność świadczenia usług i wolność przepływu dóbr" w UE.
Komisja uważa, że przepisy o płacy minimalnej, stosowane w tranzycie oraz transporcie międzynarodowym, naruszają unijne zasady obowiązujące na jednolitym rynku. Z informacji Polskiego Radia wynika, że Bruksela nie kwestionuje natomiast przepisów dotyczących kabotażu, czyli przewozów na terenie Francji świadczonych przez zagranicznych kierowców.
KE przeciw francuskiej płacy minimalnej - 15 czerwca - Gazeta Prawna
Przepisy wprowadzające najniższe wynagrodzenie w tranzycie i transporcie międzynarodowym mają zostać uznane za złamanie reguł obowiązujących na unijnym rynku wewnętrznym.
(...) Poprosiliśmy jednego z organizatorów protestów w Brukseli, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce o komentarz w ww. sprawie:
- Docierający do nas nieoficjalny przekaz o szczegółach stanowiska Komisji Europejskiej w sprawie płacy minimalnej w Niemczech i we Francji jest niepokojący. Po ponad roku postępowania wobec Niemiec, bo – jak pamiętamy – KE wszczęła postępowanie wyjaśniające EU- Pilot w sprawie niemieckiej płacy minimalnej w maju 2015 r., słyszymy o liczeniu dni i nocy spędzonych przez kierowcę we Francji czy Niemczech. Tymczasem złamano podstawowe zasady wolnego rynku, mówiące o swobodnym przepływie towarów i usług. Utrzymanie tych nowych reguł oznaczałoby podzielenie zjednoczonej Europy na lepszą i gorszą. Przede wszystkim jednak wyeliminowałoby z rynku transportowego kraje, w których istnieje inny system wynagradzania pracowników i inne stawki płac. To jest administracyjne zwalczanie konkurencji, czyli klasyczny protekcjonizm.
KE oskarży Francję i upomni Niemcy w sprawie płacy minimalnej - 14 czerwca - Polskie Radio
Polskie Radio dowiedziało się nieoficjalnie, że w środę Komisja Europejska rozpocznie procedurę przeciwko Francji w związku z naruszeniem unijnego prawa. Niemcy, przeciwko którym procedura toczy się od roku, mają otrzymać upomnienie.
Tak, jak to było w przypadku Niemiec, tak będzie w przypadku Francji - KE ma uznać, że stosowanie płacy minimalnej w tranzycie i transporcie międzynarodowym to złamanie reguł dotyczących rynku wewnętrznego.
Z informacji Polskiego Radia wynika, że komisarze przygotowali listę przykładów, kiedy płaca minimalna nie powinna obejmować międzynarodowych przewoźników. Wyznaczona ma być m.in. liczba dni i nocy dla kierowców ciężarówek przebywających na terenie Niemiec i Francji. Ile dokładnie, to pozostaje ostatecznie do uzgodnienia.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.