ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Uwaga
2015-06-19

Relacje w mediach



SEKCJA

Norwegia też uderza w polskich przewoźników - 1 lipca - 2015 r. - Komunikat PAP na TVN24.PL

W Norwegii od środy obowiązuje minimalna płaca dla zagranicznych kierowców ciężarówek oraz autobusów. Przepis został wprowadzony pod wpływem związków zawodowych, które walczą z konkurencją m.in. polskich przewoźników.

Minimalna stawka za godzinę pracy zawodowego kierowcy na terenie Norwegii została ustalona na poziomie 158,32 koron norweskich (ok. 75 zł). Do tego przysługuje dieta w wysokości 307 koron (ok. 147 zł) za dobę.


Norwegia wprowadza wyższą płacę minimalną i zamyka rynek dla polskich przewoźników - 23 czerwca 2015 r. - Gazeta Prawna

74,96 zł za godzinę. Tyle, biorąc pod uwagę wczorajszy kurs korony, ma wynieść płaca minimalna dla zawodowych kierowców w Norwegii. Wchodzące 1 lipca przepisy mają też obowiązywać kierowców pojazdów powyżej 3,5 tony oraz autobusów.

– Ta stawka jest dla polskich firm kosmiczna. Przedsiębiorcy nie będą w stanie udźwignąć takiego ciężaru i najprawdopodobniej zostaną przez to wyeliminowani z tamtego rynku – mówi Piotr Mikiel ze Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.

Oprócz stawki minimalnej w wysokości 158,32 koron/h przedsiębiorcy zobowiązani są do wypłacania diet według obowiązujących w tamtym kraju stawek – 307 koron na dobę, czyli 145,36 zł. To prawie pięć razy więcej niż minimalna dieta w Polsce.

(...) Przedsiębiorcy nie wiedzą, jakie dokumenty będą musieli przedstawiać, jakie są zasady kontroli, a przede wszystkim jakie są ewentualne sankcje za złamanie przepisów.


MIR chce rozmawiać z Norwegami o płacy minimalnej - 22 czerwca 2015 r. - Komunikat PAP w Rzeczpospolitej

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zaproponuje Norwegom spotkanie bilateralne w sprawie mających wejść w życie od 1 lipca przepisów o płacy minimalnej dla kierowców w tym kraju - poinformował rzecznik prasowy resortu Piotr Popa.

(...) Rzecznik prasowy resortu Piotr Popa wskazał, że Norwegia, będąc stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym(EOG), jest prawnie zobowiązana do przestrzegania swobód rynku wewnętrznego Unii Europejskiej. W sprawach budzących niepokój strony porozumienia o EOG (w tym państwa członkowskie UE) dysponują narzędziami konsultacyjnymi oraz prawnymi, włącznie ze skargą do Trybunału Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu.

(...) Prezes zrzeszenia międzynarodowych przewoźników drogowych w Polsce Jan Buczek powiedział PAP, że przypadek Norwegii jest bardziej skomplikowany niż niemiecki. „W odniesieniu do neoprotekcjonistycznych działań państw Unii Europejskiej Polska ma szansę obrony za pośrednictwem instytucji unijnych, w przypadku Norwegii, która nie jest członkiem UE, sytuacja jest trudniejsza" – podkreślił Buczek.

Dodał, że niezbędne jest w tej sytuacji zapewnienie dla całego międzynarodowego transportu drogowego równych warunków działania.

W jego ocenie w efekcie wprowadzania w innych krajach przepisów o płacy minimalnej Polacy mogą tracić udział w rynku przewoźników w UE. „Skutki będą odczuwalne nie tylko dla przewoźników, ale dla całej gospodarki, bo dalsze ograniczanie potencjału firm przewozowych oznacza m.in. zwalnianie pracowników, a potem zmniejszenie przychodów do budżetu polskiego" – podkreślił Buczek.


Przewoźnicy biją na alarm. Norweska stawka zabójcza? - 18 czerwca 2015 r. - Radio Szczecin

75 złotych za godzinę pracy w Norwegii to gwóźdź do trumny polskich przewoźników - tak zdaniem gości programu "Radio Szczecin na wieczór" należy oceniać przepisy, jakie wejdą w życie wraz z początkiem lipca w tym kraju.
Nowa stawka godzinowa ma obowiązywać wszystkich wykonujących prace na terenie tego skandynawskiego kraju, także polskich kierowców. Rodzimi przewoźnicy biją na alarm, że ich firm na taki wydatek nie stać, natomiast odmienne zdanie w tej sprawie mają polskie związki zawodowe.


Norwegia wprowadzi płacę minimalną dla kierowców pracujących na terenie tego kraju  - 17 czerwca - PAP

Wszystko wskazuje na to, że od 1 lipca Norwegia wprowadzi płacę minimalną dla wszystkich kierowców pracujących na terenie tego kraju. Stawka będzie o około 10 euro większa niż w Niemczech i około 7 razy większa niż w Polsce. A to jeszcze nie koniec.
Jak podaje Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych za Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji przy Ambasadzie RP w Oslo, "według informacji ze stron internetowych związków zawodowych, powodem wprowadzenia stawek minimalnych było złe traktowanie zagranicznych kierowców i dumping socjalny, skutkujący nieuczciwą konkurencją i traceniem zamówień przez przewoźników norweskich".


Norwegia podnosi stawki dla zagranicznych kierowców - 16 czerwca 2015 r. - Rzeczpospolita

Polska branża transportowa ma nowy, bardzo poważny problem. Kolejny kraj, do którego jeżdżą polskie TIR-y wprowadzi minimalną stawkę płacy godzinowej dla zagranicznych kierowców. I to bardzo wysoką.

Od początku lipca znacznie wyższą stawkę zamierza wprowadzić Norwegia. Według Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK), ma ona stanowić równowartość 74 złotych za godzinę, do której pracodawca będzie musiał jeszcze dołożyć równowartość 144 złotych diety. Jak podaje Wydział Promocji Handlu i Inwestycji przy polskiej ambasadzie w Oslo, płaca minimalna będzie obowiązywała zarówno kierowców norweskich, jak i zagranicznych, kierujących pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej pow. 3,5 tony, w tym również autobusów.

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD