INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
(…) Przy takich utrudnieniach, o jakich rząd mówi dziś, z połową ciężarówek zatrzymanych, do braków w zaopatrzeniu półek w sklepach dojdzie w ciągu tygodnia. I to znaczących braków, bo 30-40 proc. produktów jest importowane z Unii”.
(…) Główne przyczyny kłopotów leżeć będą w problemach z przepływem towarów. Autorzy raportu piszą: "Francja rozpocznie obowiązkowe kontrole graniczne od pierwszego dnia po brexicie bez umowy. Zbudowała już infrastrukturę oraz systemy informatyczne do przetwarzania deklaracji celnych".
Ale "w dniu wyjścia 50-85 proc. tirów korzystających z cieśniny [tj. tuneli Folkestone-Calais i przepraw promowych między Dover a Calais] nie będzie przygotowanych do francuskich odpraw celnych. Brak przygotowań firm oraz brak miejsca we francuskich portach na przetrzymywanie »niegotowych« tirów ograniczy przepustowość do 40-60 proc. obecnej. Najgorszy okres może potrwać do trzech miesięcy, zanim przepustowość wzrośnie do 50-70 proc. obecnej".
Po angielskiej stronie "rozsądnie czarny scenariusz" zakłada, że tiry będą miały maksymalnie 2,5 doby opóźnienia przed przekroczeniem granicy, co dodatkowo pogłębi kryzysy zaopatrzenia, ponieważ to kursujące wahadłowo ciężarówki zaopatrują większość Wielkiej Brytanii.
Więcej w Gazecie Wyborczej
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.