ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Transport w mediach
Pakiet mobilności
2019-04-05

W mediach o Pakiecie Mobilności



SEKCJA


Europosłowie będą skarżyć PM do TSUE TVP Panorama

Europosłowie chcą zaskarżyć do unijnego trybunału sprawiedliwości niekorzystny dla Polski "pakiet mobilności" przyjęty przez Parlament Europejski. Nowe przepisy uderzają m.in w polskie firmy transportowe, które świadczą usługi w Unii. [W materiale znajduje się wypowiedź prezesa ZMPD Jana Buczka]
 

Pakiet Mobilności najprawdopodobniej nie wejdzie w życie podczas tej kadencji PE  radiomaryja.pl

Pomimo poparcia nowych przepisów przez Parlament Europejski, negocjacje w sprawie kształtu nowych regulacji najprawdopodobniej nie odbędą się w tej kadencji europarlamentu.
 

(Nowe przepisy zakładają, że) firma musi m.in. zapewnić kierowcy powrót do kraju po 4 tygodniach pracy. Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek zauważył, że nielogiczne jest zabranianie kierowcy spędzania wszystkich noclegów w kabinie pojazdu. – Kabiny, które są doskonale wyposażone, aby kierowca mógł w należyty sposób, przy każdych warunkach atmosferycznych, wypocząć – stwierdził Jan Buczek.
 

Polskie ciężarówki w rękach rumuńskiej prezydencji gazetaprawna.pl

Zdaniem Piotra Mikiela ze Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce unijne obostrzenia dotyczące pracy kierowców przełożą się na wzrost stawek za transport.
 

Możliwe, że rumuńska prezydencja opóźni negocjacje w trialogu i nie uda się Pakietu Mobilności uchwalić przed wyborami do PE.
 

Zasadami delegowania ma być objęty cross trade, czyli przewóz towarów między dwoma państwami przez ciężarówkę z kraju trzeciego. W ramach jednego wyjazdu z zasad delegowania będą wyłączone tylko dwie operacje cross trade. Kierowca będzie też musiał wracać do kraju co cztery tygodnie. – Każde z tych rozwiązań będzie generować dodatkowe koszty, a to przełoży się na wzrost ceny transportowanego towaru – ostrzega Piotr Mikiel ze Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.
 

O zaostrzenie przepisów zabiegali Francuzi, ale to nie znaczy, że teraz oni zajmą miejsce firm z Europy Środkowej. – Tam jest inna specyfika branży, która opiera się na przewozach krajowych. Francuski kierowca chce wrócić do domu tego samego dnia – mówi Mikiel.
 

Nowe unijne przepisy ws. transportu międzynarodowego. Dlaczego są niekorzystne dla Polski? polskieradio.pl

– To, co przyjął PE, nie jest łatwe do zastosowania przez nasze firmy, które zajmują się transportem. Spodziewamy się dużych kłopotów – stwierdziła Joanna Popiołek ze Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.
 

Jak wyjaśniła, transport międzynarodowy stanie się bardzo trudny dlatego, że podczas przewozów realizowanych przez polskie firmy nawet między dwoma zagranicznymi krajami będą stosowane zasady delegowania pracowników. – Jeśli dla przykładu będą to Hiszpania i Portugalia, to nasz przewoźnik będzie musiał poznać tamtejsze przepisy prawa pracy i płacy, a następnie ocenić, ile czasu jego kierowca faktycznie spędził w danym kraju i wówczas zastosować odpowiednie przepisy. Do tego trzeba będzie mieć całą administrację i znać język, żeby w danym państwie tymi przepisami dobrze się posługiwać – powiedziała Joanna Popiołek.

 

Europoseł PiS: PE przyjął pakiet mobilności pod presją, łamiąc regulamin tvp.info
– Łamiąc własny regulamin i będąc pod polityczną presją, PE przyjął pakiet mobilności; będziemy z pewnością skarżyć tryb głosowania do Trybunału Sprawiedliwości UE – europoseł Kosma Złotowski (PiS).
 

W opinii Złotowskiego podczas głosowań poprawki były poddane pod głosowanie w sposób niezgodny z przepisami. Wyjaśnił, że chodziło o sposób ich grupowania w bloki.


Przepisy niekorzystne dla polskich przewoźników Polskie Radio Pr. 1
To jeszcze nie kończy prac nad Pakietem. Teraz rozpoczną się negocjacje europarlamentu z krajami członkowskimi i one zdecydują o ostatecznym kształcie przepisów.

Po burzliwym głosowaniu i kilkukrotnych próbach jego przerwania przez Polaków Parlament Europejski przyjął przepisy dotyczące zaostrzenia zasad w transporcie międzynarodowym. Polacy zapowiadają, że sposób głosowania zaskarżą do unijnego Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu.

(…) Europosłanka PO Danuta Jazłowiecka powiedziała, że przepisy w takiej formie doprowadzą do wzrostu kosztów, biurokratycznych wymogów, a także bankructwa wielu firm. - Od siedmiu lat europosłom towarzyszą emocje dotyczące delegowania pracowników, ale dzisiaj sięgnęły zenitu. W mojej ocenie posłowie lewicy Europy Zachodniej przekroczyli wszelkie możliwe granice jeśli chodzi odpowiedzialność za prawo, które tutaj stanowimy.

 

Decyzje polityczne, a nie merytoryczne Gazeta Prawna

Chaos – mówią europosłowie o pracach nad Pakietem Mobilności. Zawiera on nowe zasady delegowania kierowców w transporcie międzynarodowym, rozliczania czasu ich pracy i wypoczynku oraz kabotażu. Głosowanych będzie ponad tysiąc poprawek.

Wśród deputowanych nie ma porozumienia. Mimo to prace przyspieszono, by prawo zostało uchwalone jeszcze przez ten skład europarlamentu. Najbardziej zależy na tym Francji. – To przepychanie kolanem – ocenia europoseł PiS Kosma Złotowski. Mówi, że pośpiech jest złym doradcą i prace powinny być kontynuowane po wyborach w nowym europarlamencie.

– Kampania wyborcza to nie jest najlepszy czas na prowadzenie merytorycznych dyskusji. Tak naprawdę dzisiaj decyzje, które zapadają w PE, nie są merytoryczne, tylko stricte polityczne – mówi Piotr Mikiel ze Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. A przecież rozwiązania te uregulują całą branżę transportu w UE na co najmniej dekadę. – To jest zbyt poważna sprawa, a wygląda na to, że o tym, które poprawki przejdą, może zdecydować przypadek – dodaje Mikiel.
 

Czarny dzień dla polskiego transportu Rzeczpospolita

Europosłowie przewagą zaledwie piętnastu głosów przyjęli najbardziej restrykcyjną dla przewoźników z mniejszych krajów UE, przede wszystkim Polski, wersję Pakietu Mobilności.

Parlament Europejski w 2 godziny „przyklepał”  ponad tysiąc poprawek dotyczących Pakietu Mobilności. Zostały one podzielone na kilka bloków i podane pod głosowanie. (…) - Kraje starej UE narzucają nam przepisy, które są dla nich wygodne – stwierdza prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Jan Buczek.

Wskazuje, że absurdalne przepisy każą kierowcom wypoczywać w hotelach, których nie ma. - Przepisy uderzają przede wszystkim w nasze firmy, których samochody jeżdżą na długich trasach. Zachodnioeuropejskie samochody wykonują krótkie trasy, więc te przepisy ich nie dotykają – tłumaczy prezes ZMPD.


To legalizacja praktyk Niemiec i Francji TOK FM

Czy za niedługo polski kierowca ciężarówki, wjeżdżając do Niemiec, będzie zarabiał tyle co jego niemiecki kolega? Parlament Europejski przegłosował dyrektywę o pakiecie mobilności. Gościem programu był Piotr Szymański, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. - Jest to legislacja, która powstała z myślą o tym, żeby zalegalizować praktyki, które kilka lat temu wprowadziły Niemcy i Francja, mające na celu objęcie pracowników transportu drogowego zasadami delegowania pracowników. To podniesie koszty funkcjonowania firm transportowych z naszej części Europy - mówił Piotr Szymański.
 

Złotowski i Zemke: będziemy skarżyć do TSUE Radio PIK

Będziemy z pewnością skarżyć tryb głosowania do Trybunału Sprawiedliwości UE – powiedział po głosowaniu europoseł Kosma Złotowski (PiS). Janusz Zemke z SLD również potwierdził zamiar zaskarżenia przez polskich europosłów sposobu przyjęcia przepisów dotyczących transportu.

(…) W opinii Złotowskiego podczas głosowań poprawki były poddane pod głosowanie w sposób niezgodny z przepisami. Wyjaśnił, że chodziło o sposób ich grupowania w bloki. Jednocześnie – jak przypomniał - wcześniej część propozycji została przez komisje transportu PE odrzucona. Dlatego, jak wskazał Złotowski, do czwartkowego głosowania nie powinno w ogóle dojść i było ono złamaniem przepisów.

(…)  - Zgłosiliśmy ponad tysiąc wniosków i poprawek. Zrobiliśmy to rozmyślnie, żeby w ten sposób blokować przyjęcie niekorzystnych rozstrzygnięć, ale zgodnie z regulaminem pracy Parlamentu Europejskiego. Tymczasem głosowania odbywały się blokowo, a nie odrębnie dla każdej poprawki. Bloki zawierały po kilkadziesiąt wniosków i poprawek, także takich, które - naszym zdaniem - wzajemnie się wykluczały - powiedział z kolei Janusz Zemke, europoseł z SLD.
 

Europoseł PiS Karol Karski: złożymy skargę do TSUE Polskie Radio24

- Złożymy skargę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie pakietu mobilności, bo przepisy te zostały przyjęte z naruszeniem określonej w regulaminie PE procedury prawodawczej - zapowiedział europoseł PiS Karol Karski.

(...) - Nie są to niewielkie naruszenia, to jest podeptanie całej określonej regulaminem PE procedury prawodawczej - mówił europoseł PiS.  - Biorąc pod uwagę, że wejście w życie tych aktów jest niekorzystne dla Polski, ale również dla całej UE, bo stanowi złamanie podstawowych zasad funkcjonowania UE, (...) te akty zostaną zaskarżone do TSUE - powiedział Karski.

 

Chwała zwyciężonym. Laurka dla polskich europosłów RMF24

Kilku mniej dotychczas znanych eurodeputowanych – jest przykładem dla kandydatów na europosłów z pierwszych stron gazet, którzy niedługo zasiądą w ławach europarlamentu. Pokazali, że można ciężko pracując i nie szukając poklasku w mediach – osiągnąć bardzo wiele. A przede wszystkim można pracować w interesie Polski ponad podziałami.
(…) Europoseł PiS Kosma Złotowski od samego początku "trzymał rękę na pulsie". Trzymał także "język za zębami", by za wcześnie nie zdradzić szalonego planu "technicznej obstrukcji". Chodziło o to, żeby wdrożyć ten plan dopiero w momencie, gdy dla zwolenników pakietu mobilności nie liczyły się już argumenty, tylko siła. Nie odpuszczał ani na moment. Ostatnią analizę poprawek przed dzisiejszym glosowaniem - skończył ze swoimi asystentami dopiero nad ranem.

Elżbieta Łukaciejewska (PO) tak walczyła, że skłóciła się z niemieckimi i francuskimi kolegami z własnej grupy politycznej (EPL). Isamil Ertug, niemiecki chadek, autor części niekorzystnych dla Polski przepisów, przestał w końcu odbierać od niej telefony i obraził się.
W tej walce wybijała się także Danuta Jazłowiecka z PO, która znała każdy przepis na pamięć, stała się wręcz ekspertką w trudniej dziedzinie delegowania pracowników. Docierała do każdego europosła, komisarza, czy prawnika, by przekonywać lub zaczerpnąć informacji. Bardzo ciekawe było to, że właśnie ci posłowie najmniej upolityczniali całą sprawę i nie przerzucali się odpowiedzialnością (w stylu PiS kontra PO i na odwrót), co jest normą w naszym kraju.

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD