ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Transport w mediach
2019-01-16

Prezes Buczek o Brexicie i Pakiecie Mobilności dla wnp.pl



SEKCJA

Gdyby trzy sprawozdania europosłów z komisji TRAN stały się oficjalnym stanowiskiem Parlamentu Europejskiego do Pakietu Mobilności, wówczas oznaczałoby to katastrofę – mówi w wywiadzie dla portalu wnp.pl Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.


Zdaniem prezesa Jana Buczka, przyjęcie trzech sprawozdań oznaczałoby drastyczne ograniczenie swobody świadczenia usług transportowych przez przewoźników z krajów Europy Środkowej, może nawet ich wyrzucenie z rynku w Europie Zachodniej. Ale taka groźba nadal istnieje, z powodu grupy zachodnich polityków, kierujących się populizmem, a nie interesem tamtejszych zleceniodawców przewozów. Bliższy spełnienia jest wariant ograniczenia usług polskich przewoźników z powodu brexitu. – Dlatego mówimy, że nasze wielomiesięczne starania budowania koalicji sprzeciwu wobec dwóch propozycji Pakietu Mobilności, przyniosły jak na razie korzystne rezultaty w dwu pierwszych sprawach. TRAN odrzuciła dwa niekorzystne dla nas sprawozdania, ale jedno, również niepożądane, zostało.

Jakie skutki niesie przyjęte przez TRAN trzecie sprawozdanie?

Proponuje się nowe kryteria dostępu do zawodu przewoźnika drogowego, w tym wprowadzenie wymogu, aby gros przewozów było realizowane w kraju lub z kraju państwa-siedziby pracodawcy. To oznacza, że np. polskie firmy transportowe będą mogły świadczyć bez ograniczeń usługi transportu towarów z i do Polski, ale już znacząco ograniczono liczbę przewozów kabotażowych. Rada Unii Europejskiej dopuszcza trzy trasy kabotażowe w ciągu 7 dni, a później pięciodniowy okres przerwy (karencji), natomiast poseł sprawozdawca TRAN zgłosił dowolną liczbę przewozów kabotażowych, lecz tylko w ciągu trzech dni, a następnie obowiązkową 60-godzinną przerwę od momentu powrotu pojazdu do firmy.

Tymczasem w przewozach międzynarodowych, w tym kabotażowych, polski sektor drogowy jest potęgą w skali UE.

Na koniec 2018 roku, według naszych danych, mieliśmy ok. 31 proc. udziału w tym segmencie rynku. Rok wcześniej było to ok. 30 proc., w 2016 roku – 28 proc. Tak duży udział, a spore i rosnące udziały mają także przewoźnicy z Rumunii, Litwy, Bułgarii, czy Węgier, stał się nie do przyjęcia w opinii pewnych polityków zachodnich.

To oni, a nie wasi konkurenci z Zachodu, byli inicjatorami, najpierw propozycji np. o płacy minimalnej dla kierowców zagranicznych firm czy spania w hotelach zamiast w kabinach ciężarówek, a później kompleksowego Pakietu Mobilności?

Cała ta burza i awantura (..) jest wynikiem populistycznej akcji polityków, którzy swoimi działaniami chcą się przypodobać szerokim kręgom swoich wyborców.

 

Więcej na www.wnp.pl

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD