ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Transport w mediach
2019-01-10

Batalia o Pakiet Mobilności - relacje w mediach



SEKCJA

Protest przewoźników w Brukseli, odbywający się 10 stycznia 2019 r., kiedy nad kolejną wersją Pakietu Mobilności obradowała Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego, był szeroko relacjonowany przez media.


 
SEKCJA

Skrajne niekorzystne propozycje dla polskiego transportu. Jutro głosowanie
RMF24, 9 stycznia 2019 r.

 

Widmo kolejnej porażki w sprawie międzynarodowego transportu drogowego. Tym razem w Parlamencie Europejskim. Skrajnie niekorzystne propozycje dla Polski, dotyczące międzynarodowego transportu drogowego, przygotowali eurodeputowani z Komisji Transportu PE.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych uznało, że unijne regulacje (Rady UE) negatywnie odbijają się na działalności polskich firm transportowych.
Teraz okazuje się, że jest równie niekorzystny dla polskich przewoźników, a miejscami nawet jeszcze gorszy, jest projekt mandatu eurodeputowanych. Po jutrzejszym głosowaniu w komisji transportu, stanowisko ma być przyjęte jeszcze w styczniu na sesji całego Parlamentu Europejskiego. Następnie wynegocjowane zostanie ostateczne stanowisko między PE a Radą UE.


UE: Kilkaset osób demonstruje przed PE ws. przepisów dot. przewoźników
PAP 10 stycznia 2019

 

Kilkuset przewoźników drogowych, w tym z Polski, demonstruje w czwartek przed siedzibą Parlamentu Europejskiego w Brukseli przeciwko proponowanym przepisom dotyczącym tej branży. Tego samego dnia w komisji transportu PE odbędzie się głosowanie w tej sprawie. (…)  „Chcemy wywrzeć presję na parlamentarzystów z komisji transportu, którzy będą dziś głosować nad propozycjami nowych przepisów. Liczymy, że przyjęte zostaną poprawki, które zgłosili nasi posłowie, które dużo bardziej będą odzwierciedlać nasze interesy i interesy całego sektora transportu. Chodzi o to, aby pokazać legislatorom, z jakimi problemami zetknie się branża, jeśli tak przyjęte sprawozdania miałyby wejść w życie” - powiedział PAP Piotr Szymański ze Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce (ZMPD).


Polskie propozycje ws. przewoźników. "Wygrana bitwa, nie wojna"
Polsat, PAP 10 stycznia 2019

 

Komisja transportu Parlamentu Europejskiego odrzuciła w czwartek dwa sprawozdania z niekorzystnymi dla Polski propozycjami przepisów dotyczących przewoźników drogowych. Nie oznacza to jednak całkowitego sukcesu polskich transportowców. Przyjęto bowiem sprawozdanie europosła Ismaila Eruga, które zakłada m.in. ograniczenie okres kabotażu do trzech dni. (…)  - Bardzo dobrze się stało. (…) Od samego początku mówiliśmy, że cały pakiet mobilności powinien być odsunięty na następną kadencję. Jest i będzie przez najbliższy czas tak, jak było, jeśli chodzi o prawa przewoźników. To dobrze dla Europy Wschodniej, to dobrze dla Polski - powiedział europoseł PiS Kosma Złotowski dziennikarzom po głosowaniu.
 

Ustalenia komisji transportu trafią na sesję Parlamentu Europejskiego
Gazeta.pl 10.01.2019

 

Europosłowie z komisji transportu odrzucili niekorzystne dla polskich firm przewozowych przepisy dotyczące transportu międzynarodowego. (…) Przeciwko zaostrzeniu przepisów protestowali nasi przewoźnicy i polscy europosłowie ponad podziałami. (…) Jeszcze dziś koordynatorzy grup politycznych zdecydują, co to oznacza i jakie będzie dalsze postępowanie Parlamentu Europejskiego.
(…) Wczoraj do złagodzenia przepisów przekonywał w Parlamencie Europejskim minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Mówił, że jeśli proponowane rozwiązania wejdą w życie, dziesiątki tysięcy pracowników stracą pracę, a dotyczy to głównie małych firm. (...) Po dzisiejszym głosowaniu na komisji transportu ustalenia trafią na sesję plenarną Parlamentu Europejskiego i wtedy europosłowie przyjmą stanowisko do negocjacji z państwami członkowskimi. Od wyniku tych rokowań będzie zależał ostateczny kształt przepisów dotyczący delegowania pracowników w transporcie międzynarodowym. Dzisiejsze głosowanie nie rozstrzyga, jak ostatecznie będą wyglądać przepisy dotyczące firm transportowych.


Europosłowie przeciw złym dla Polski propozycjom ws. transportu. Minister: to nie koniec batalii
Polskie Radio

 

Decyzję europosłów z aprobatą przyjął przebywający w Brukseli Andrzej Adamczyk. Minister infrastruktury przyznał przy tym, że to nie kończy batalii o ochronę interesów naszych firm przewozowych.
- Będziemy podejmowali wszystkie możliwe wysiłki, ażeby uchronić branżę transportową przed zakusami zniszczenia dorobku szczególnie dorobku państw, które od niedawna są w Unii Europejskiej, w tym Polski. Przypomnę, że polski transport międzynarodowy objął dużą część tego rynku i poprzez te przepisy ci którzy chronią rynki swoje własne, chcą usunąć, osłabić, a w części zlikwidować - powiedział minister Andrzej Adamczyk.
 

Andrzej Adamczyk: w PE brak decyzji co do dalszego procedowania pakietu mobilności
PAP 10.01.2019

 

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział dziennikarzom w Brukseli, że po czwartkowym spotkaniu koordynatorów komisji transportu PE nie ma decyzji co do planu dalszego procedowania pakietu mobilności w europarlamencie.
(…) "To potwierdza, jak głęboki jest podział wśród parlamentarzystów, jak głęboki jest podział w PE wobec proponowanych przepisów dotyczących branży transportu międzynarodowego" - zaznaczył polski minister.
 Dodał, że trzeba zrobić wszystko, alby przyjęto przepisy, które będą służyły gospodarce państw UE. "Będziemy podejmowali wszystkie możliwe aktywności, żeby nie dopuścić do psucia prawa Unii Europejskiej" - podkreślił Adamczyk, wskazując, że takie uzgodnienia zapadły między stroną polską i bułgarską. Przekazał, że zaangażowane będą w to również Litwa i Węgry.
 

Pakiet mobilności. Prawdopodobnie jeszcze jedno głosowanie w komisji PE
WNP 10.01.2019

 

Dzisiejsze głosowanie Komisji Transportu i Turystyki (TRAN) Parlamentu Europejskiego nad pakietem mobilności zakończyło się impasem.
•Nadal uważamy, że wyłączenie transportu drogowego z delegowania jest konieczne i to będzie nasz główny postulat tak długo, jak ta dyskusja będzie się toczyć - mówi europoseł Kosma Złotowski.
•Będę teraz mobilizować siły na sesję plenarną, bo nasi przeciwnicy zapewne się nie poddadzą - zapowiada europosłanka Elżbieta Łukacijewska.
•Widoczny jest podział między dwoma grupami krajów Unii Europejskiej, według układu terytorialnego. Duży i głęboki. Dlatego być może należy odłożyć projekt pakietu mobilności do nowej kadencji Parlamentu Europejskiego - zastanawia się europoseł Marek Plura. Głosowanie było trzecią próbą znalezienia kompromisu przez komisję i jej rekomendacji dla ogólnego zgromadzenia Parlamentu Europejskiego, przed rozmowami trójstronnymi z Komisją i Radą Unii.
Decyzję co do dalszych losów pakietu podejmie konferencja przewodniczących. Najbardziej prawdopodobny scenariusz zakłada, że posłowie raz jeszcze będą mieli możliwość składania poprawek do tekstu Komisji Europejskiej.


Polscy transportowcy uratowani przez decyzję UE. Połowiczny sukces
Rzeczpospolita 11 stycznia 2019
 

W Parlamencie Europejskim zablokowano przepisy ograniczające konkurencję w transporcie międzynarodowym. Batalia polskich przewoźników jednak nadal trwa. Możliwe, że do ostatecznych rozstrzygnięć dojdzie po eurowyborach.

Po skrajnie niekorzystnym dla Polski głosowaniu w unijnej Radzie 4 grudnia pakiet mobilności czeka teraz na decyzję Parlamentu Europejskiego. Musi on uzyskać większość w obu instytucjach, żeby stać się nowym unijnym prawem. W czwartek na posiedzeniu Komisji Transportu PE okazało się, że nie ma tam wystarczającego poparcia, co jest dla Polski względnie dobrą informacją.

Przewoźnicy się cieszą, że najgorsze zostało zablokowane, ale martwią się tym, co będzie dalej. Obawiają się też sytuacji we Francji i Niemczech. – Nie wiemy, jakie kary będą na nas nakładać Niemcy i Francuzi. Nawet o 30–50 proc. możemy stracić. Będziemy teraz bardziej przez ich kontrole przyciskani, bo głosowanie poszło nie po ich myśli – komentuje Jerzy Szepietowski, przewoźnik z Ostrołęki, członek Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.

– Wynik głosowania to z pewnością nasz sukces, biorąc pod uwagę, jakie propozycje zaprezentowali sprawozdawcy. Cieszymy się, że udało się powstrzymać kraje zachodnie, które chciały podporządkować transport swoim regułom – mówi Piotr Szymański, brukselski przedstawiciel Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.


Czarne-chmury-nad-polskimi-firmami-transportowymi.html
Rzeczpospolita 14 stycznia 2019


Kosma Złotowski, eurodeputowany PiS, przyznaje, że zmiany są zabójcze dla przewoźników z Polski i innych państw Europy Wschodniej. Ma jednak nadzieję, że nie staną się on prawem. – Pakiet mobilności składa się z trzech odrębnych aktów prawnych, ale był procedowany jako całość. W poniedziałek odbędzie się spotkanie koordynatorów ds. transportu z różnych grup politycznych, którzy zdecydują, co dalej – mówi Złotowski.
Zdaniem Elżbiety Łukacijewskiej, eurodeputowanej PiS, możliwe są dwa scenariusze. W pierwszym, na sesję plenarną w lutym idą sprawozdanie Ertuga dotyczące kabotażu oraz pierwotne propozycje Komisji Europejskiej dotyczące delegowania w transporcie i czasu pracy, i odpoczynku. Te dwie ostatnie są znacznie lepsze dla Polski niż to, co było zawarte w sprawozdaniach odrzuconych przez eurodeputowanych Komisji Transportu. Lepsze także od propozycji unijnej Rady, czyli ministrów transportu UE, w gronie których polski rząd kompletnie przegrał rozgrywkę o transport międzynarodowy. Jeszcze na sesji plenarnej można zgłaszać do nich poprawki, w tym również do raportu Ertuga. Nawet jeśli przejdą, to potem trzeba wypracować wspólne stanowisko Rady i Parlamentu, zanim te propozycje staną się prawem.

– Za wcześnie jest na wyciąganie wniosków, dokonywanie kompleksowej oceny skutków związanych z przyjęciem wskazanych propozycji na prowadzenie działalności transportowej, po zakończeniu jednego z etapów procesu legislacyjnego, a dotyczącego jedynie fragmentu przygotowywanych zmian prawnych w ramach pakietu mobilności – uspokaja Piotr Mikiel, dyrektor departamentu transportu ZMPD.
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD