INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Jeśli nie będzie porozumienia regulującego relacje Wielkiej Brytanii z UE, będziemy musieli powrócić do rozwiązań z czasów przedunijnych. Ale wolimy tego uniknąć - mówi ambasador Wielkiej Brytani Jonathan Knott w wywiadzie dla Dziennika Gazety Prawnej.
Co piąta ciężarówka na granicy z Wielką Brytanią jest polska, dlatego brexit żywo interesuje właśnie polską branżę transportu. Co jeśli nie będzie porozumienia? Polscy przewoźnicy policzyli, że wydłużenie kontroli ciężarówki na granicy o dwie minuty doprowadzi do utworzenia korka o długości 27 km.
Nie znam tych obliczeń, więc nie mogę się do nich odnieść. Byłem we wtorek na konferencji zorganizowanej przez polski sektor transportowy. Przekonałem się, że nasze rozwiązanie, które nazywamy „handlem bez tarć”, im odpowiada, bo oznacza płynny przepływ towarów, brak opóźnień i minimalne zmiany w procedurach. Biznes będzie dalej mógł działać. „Handel bez tarć” może również pomóc w rozwiązaniu problemu granicy z Irlandią.
Pod warunkiem że obie strony się dogadają. A jeśli nie? Jak uniknąć gigantycznych korków?
Jeśli nie będzie umowy regulującej relacje Wielkiej Brytanii z Unią Europejską, będziemy musieli powrócić do rozwiązań z czasów przedunijnych i szybko zastosować nowe środki, ale to będzie bardzo chaotyczne i trudne. Wolimy tego uniknąć. Im dłużej się zastanawiasz nad scenariuszem zakładającym brak umowy, tym bardziej nie chcesz jego realizacji. Wydaje mi się, że to jest oczywiste dla obu stron.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.