ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Uwaga
2016-10-04

Polska wizytacja w Calais: różne spojrzenia na problem migrantów



SEKCJA

Informacja z 3 października 2016 r.

Francuskie władze spodziewają się, że problem napadów na kierowców wokół terminala promowego w Calais uda się rozwiązać jeszcze w tym roku. Przewoźnicy i kierowcy są zdecydowanie bardziej sceptyczni.

Delegacja Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego i ZMPD, która 29 września przyjechała do Calais, spotkała z przedstawicielami miejscowych władz francuskich i stowarzyszeniem przewoźników drogowych FNTR. Rozmawiała także z polskimi kierowcami na parkingach w pobliżu Calais.
Delegacja przyjrzała się okolicom terminala portowego w Calais, autostradom A16, A26 i A216 prowadzącym do portu, pobliskim parkingom i okolicom obozowiska emigrantów, czyli tzw. „dżungli”. Celem delegacji było zorientowanie się w aktualnej sytuacji w terminalu oraz systemie ochrony kierowców przed atakami imigrantów na polskie ciężarówki.

Podczas rozmów w Prefekturze Calais, podprefekt Vincent Berton przekazał pogląd  raczej optymistyczny na rozwiązania problemu, mimo że od początku 2016 roku do Calais przybywa coraz więcej emigrantów. Po częściowej likwidacji obozu w marcu 2016 roku ich liczba wynosiła 3,5 tys. w czerwcu wzrosła dwukrotnie, a obecnie zbliża się do 10 tys. W Calais jest łącznie 2 tys. policjantów, z tego dwustu pełni codzienną służbę.

SEKCJA

Do zwalczania napadów wykorzystywane są helikoptery, kamery termowizyjne i kopułowe, a wokół dojazdu do terminalu budowany jest dodatkowy czterometrowy mur. Prefekt apelował, aby kierowcy nie zatrzymywali się na parkingach niestrzeżonych, a ci, którzy zostali zaatakowani przez emigrantów, zawiadamiali natychmiast policję.
26 września prezydent Holland zapowiedział całkowitą likwidację obozowiska w Calais do końca tego roku, co zdaniem prefekta pozwoli na rozwiązanie problemu  ataków na kierowców i ciężarówki.

Mimo tych wszystkich działań i zapowiedzi sekretarz generalny FNTR Sébastien Rivera nie przewiduje szybkiej poprawy sytuacji i zaleca kierowcom niezatrzymywanie się w promieniu 150 km od Calais, a w przypadkach koniecznych korzystanie wyłącznie z parkingów strzeżonych.
Jego stowarzyszenie postuluje do władz francuskich o całkowitą likwidację „dżungli” i zwiększenie sił prewencyjnych, uporządkowanie systemu ubezpieczania towarów w pojazdach, do których wdarli się emigranci oraz zwiększenie kar dla agresywnych migrantów, a także zniesienie brytyjskich kar dla kierowców i przewoźników za nieświadome wwiezienie emigranta do Wlk. Brytanii.

FNTR liczy na współpracę międzynarodową w zakresie likwidacji zagrożeń wobec przewoźników ze strony emigrantów.

Polscy kierowcy, którzy tego dnia parkowali w Calais, w rozmowach z polską delegacją potwierdzili, że na drogach francuskich, a także na parkingach, nie jest bezpiecznie. Przewoźnicy i kierowcy postulują wprowadzenie skróconej formy zgłoszenia zdarzenia na policję i szybkie podejmowanie przez nią działań interwencyjnych.

Uzyskane przez delegację informacje zostaną wykorzystane w celu przekazania właściwym władzom w Polsce do podjęcia działań mających na celu wyeliminowania zagrożeń dla polskich kierowców wykonujących przewozy na terytorium Francji.

Więcej w najbliższym wydaniu „Przewoźnika”

Opr. ZMPD/Mirosław Jagielski

Polska wizyta w Calais – informacja Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa

GALERIA ZDJĘĆ


Informacja z 28 września 2016 r.

Przedstawiciele Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oraz  Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego wyjechali do Calais, żeby zapoznać się z sytuacją polskich kierowców w związku z napadami na tiry, których dokonują nielegalni imigranci. W wizytacji bierze udział przedstawiciel ZMPD.

Celem wizyty jest przygotowanie protokołu opisującego skalę naruszeń prawa, których ofiarami są Polacy. Dokument taki ułatwi, zdaniem MIiB, dalsze kontakty naszej administracji ze stroną francuską.

Tuż przed wizytą w Calais ministerstwo otrzymało informację o konkretnych działaniach podejmowanych lub planowanych przez Francję w celu ograniczenia skali działań nielegalnych imigrantów. Treść dokumentu nie została ujawniona, ale jest on w części znany z przekazów medialnych. Chodzi o inwestycje wzdłuż autostrady dojazdowej do portu i terminala kolejowego i zapewnienie dodatkowych środków organizacyjnych w zakresie poprawy bezpieczeństwa. W 2016 roku ma zostać ukończona budowa strefy buforowej dla samochodów ciężarowych przed portem. Powstaje instalacja oświetleniowa wzdłuż autostrady, montowane jest 4-metrowej wysokości ogrodzenie z monitoringiem. Także przy terminalu kolejowym ma powstać dodatkowy mur zabezpieczający z pełnym monitoringiem wzdłuż ramp kolejowych oraz drogi nr 109. Ogrodzone będą również osiedla mieszkalne w najbliższej okolicy terminala, powstają już ogrodzenia wzdłuż linii kolejowej. W październiku 2016 roku mają zakończyć się już pierwsze etapy tych inwestycji.

Zainteresowanie naszej administracji rządowej problemami polskich kierowców w Calais wzmogło się po pismach skierowanych przez ZMPD do premier Beaty Szydło oraz kilku ministrów, w tym ministra Infrastruktury i budownictwa oraz ambasadorów Francji i Wielkiej Brytanii w Warszawie.    
  
Opr. ZMPD/SJ

     
# Tagi użyte w informacji:
Calais




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD