ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Uwaga
2016-07-04

Kolejne interwencje ZMPD skierowane do trzech ministrów



SEKCJA

Od 1 lipca 2016 r. polscy przewoźnicy międzynarodowi muszą spełniać wymogi dotyczące francuskiej płacy minimalnej. Od miesięcy ZMPD sprzeciwia się takim regułom, protestując wspólnie z przewoźnikami z połowy państw unijnych.

Równocześnie jednak stało się konieczne stosowanie krajowych, francuskich przepisów, mimo podjęcia przez Komisję Europejską 16 czerwca br. postępowania wobec Francji. Niestety, Francja nie publikowała niemal do ostatniego dnia czerwca niezbędnych informacji. W tej sprawie ZMPD podjęło interwencje, kierując do trzech polskich ministrów pisma z prośbą o podjęcie odpowiednich działań we Francji.

Poniżej przedstawiamy treść interwencji oraz załączamy pisma.

Jestem zmuszony poinformować Pana Ministra, iż pomimo faktu, że już 7 kwietnia br. Francja przyjęła nowe przepisy dotyczące delegowania pracowników w transporcie drogowym i wodnym, do dnia wczorajszego, tj. 29 czerwca 2016 r. nie udostępniła oficjalnych wzorów dokumentów wymaganych przez omawiane przepisy, jak również innych informacji praktycznych w języku polskim, niezbędnych przedsiębiorcom do prawidłowego wyliczania płacy kierowcy we Francji.

Okres trzech miesięcy liczony od daty przyjęcia przepisów do ich faktycznego zastosowania należy uznać za celowo zmarnowany przez stronę francuską, która świadomie dąży do wyeliminowania ze swego rynku przewoźników innych państw. Co więcej, Francja ignoruje fakt, że niektóre przewozy już się rozpoczęły i w dniu 1 lipca br., jeśli znajdą się na terenie Francji, to właśnie z winy francuskiego legislatora w żaden sposób nie będą mogły spełnić wymogów formalnych stawianych przez dekret 2016-418. Co więcej, strona francuska żądając ustanowienia przedstawiciela we Francji zupełnie nie miała świadomości, jak trudne jest to wyzwanie i jak mało osób czy firm jest faktycznie zainteresowanych świadczeniem tego typu usług. Nawet dany nam okres 3 miesięcy był niewystarczający i wiele firm nadal pozostaje bez możliwości podjęcia tego typu współpracy z partnerem we Francji.

Pragnę zaznaczyć, że Francja nie podjęła żadnego wysiłku celem przygotowania przewoźników innych państw do stosowania swoich przepisów w zakresie delegowania w transporcie drogowym. Przygotowane przez francuskie ministerstwo seminarium w Brukseli w dniu 9 czerwcu 2016 r. oceniamy krytycznie, a opracowane następnie przez Francuzów pytania i odpowiedzi opublikowane na ich stronach internetowych jako niepełne i pomijające tak ważne dla nas kwestie, jak np. wskazywana przez nas podczas seminarium sprawa elementów płacy wchodzących w skład francuskiej płacy minimalnej, czy francuskiej interpretacji zasad samozatrudnienia.

Sposób postepowania Francji oceniamy jako celowy i wymierzony w utrudnianie nam działalności i narażanie nas na wysokie kary. Kolejny raz widzimy, jak francuski legislator przyjmuje przepisy, ale ich faktyczne zastosowanie pozostawia całkowicie branży transportu międzynarodowego.

W imieniu przewoźników reprezentowanych przez nasze Zrzeszenie zwracam się do Pana Ministra z prośbą o pilną interwencję i podjęcie rozmów ze stroną francuską celem przesunięcia terminu wdrożenia dekretu 2016-418.

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo do ministra infrasrtuktury i budownictwapobierz PDF
2PIsmo do ministra spraw zagranicznychpobierz PDF
3Pismo do minister rodziny, pracy i polityki społecznejpobierz PDF
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD