ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

2016-04-12

O rozmowach PL - RUS w polskich mediach (aktualizowane) cz.2



SEKCJA

Trwałe porozumienie czy kolejny rozejm? – 3 kwietnia – blog Janusza Piechocińskiego


Przedstawiciele rządów Polski i Rosji podpisali w Gdańsku porozumienie w sprawie zezwoleń na samochodowe przewozy towarowe, które ma obowiązywać do końca 2016 r. Polska otrzymała 170 tys. zezwoleń na przewozy, w tym 30 tys. na przewozy z i do krajów trzecich.
To kolejna odsłona transportowych napięć na styku Polski i Rosji. Do niedawna polscy i rosyjscy przewoźnicy otrzymywali średnio 250 tysięcy różnego rodzaju zezwoleń, umożliwiających obustronną wymianę handlową. Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych szacuje, że rocznie Polska realizuje do Rosji około 200 tysięcy kursów. W zależności od długości trasy można przyjąć, że jeden fracht to obrót o wartości około 2 tysięcy euro. Sprawa toczy się zatem o polskie pieniądze rzędu 400 mln euro rocznie.


Porozumienie transportowe z Rosją – 1 kwietnia – Money.pl

To nie jest kompromis, lecz wycofanie się Rosjan z obostrzeń - mówi money.pl Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, komentując podpisane w piątek porozumienie transportowe z Rosją, w ramach którego Polska otrzymała 170 tys. zezwoleń na przewozy do końca 2016 roku.

Po dwudniowych negocjacjach osiągnięto porozumienie, które następnie zostało podpisane przez wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita i wiceministra transportu Federacji Rosyjskiej Nikołaja Asauła.
W ramach 170 tys. zezwoleń, jakie otrzymali polscy przewoźnicy do końca roku, 30 tys. dotyczy przewozów z oraz do krajów trzecich. W sumie w tym roku Polska otrzyma 40 tys. zezwoleń na przewozy z i do krajów trzecich, czyli o 5 tysięcy mniej niż w ubiegłym roku. - Chcielibyśmy więcej, ale w tym momencie musieliśmy się na taką ilość zgodzić - twierdził wiceminister Szmit.


Polska ustąpiła Rosji w przewozach drogowych - 1 kwietnia - Gazeta Wyborcza

W tym roku Polska dostanie 40 tys. zezwoleń na przewozy drogowe do Rosji z krajów trzecich, mniej niż w zeszłym roku - przewiduje porozumienie podpisane w piątek przez rządy Polski i Rosji.

W piątek rano po dwudniowych negocjacjach wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit i rosyjski wiceminister transportu Nikołaj Asauł podpisali porozumienie w sprawie międzynarodowych przewozów drogowych.


Porozumienie między Moskwą a Warszawą - 1 kwietnia - TVP Panorama

Relacja jest dostępna od 17.55 do 19.22.


Koniec polsko-rosyjskiego sporu ws. przewozów - 1 kwietnia - TVP INFO (PAP)

Udało się zakończyć trwający od lutego spór dotyczący wydawania pozwoleń na transport drogowy między Polską i Rosją. W piątek podpisano w tej sprawie porozumienie, które ma obowiązywać do końca tego roku.

Materiał video: LINK


Przewozy drogowe Rosja-Polska: podpisano porozumienie - 1 kwietnia -Komunikat IAR, PAP na stronie Polskiego Radia

Przedstawiciele rządów Polski i Rosji podpisali w Gdańsku porozumienie w sprawie zezwoleń na samochodowe przewozy towarowe, które ma obowiązywać do końca 2016 roku. Polska otrzymała 170 tys. zezwoleń na przewozy, w tym 30 tys. na przewozy z i do krajów trzecich.

Porozumienie w tej sprawie podpisali w piątek w Gdańsku wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit i wiceminister transportu Federacji Rosyjskiej Nikołaj Asauł po dwudniowych negocjacjach.


Koniec wojny transportowej? Polska i Rosja podpisały porozumienie dotyczące zezwoleń na przewozy - 1 kwietnia - Komunikat PAP na Dziennik.pl

Przedstawiciele rządów Polski i Rosji podpisali w Gdańsku porozumienie w sprawie zezwoleń na samochodowe przewozy towarowe, które ma obowiązywać do końca 2016 roku. Polska otrzymała 170 tys. zezwoleń na przewozy, w tym 30 tys. na przewozy z i do krajów trzecich.

(...) - To są te zezwolenia, które przez polskich przewoźników są najbardziej oczekiwane i zawsze jest największa dyskusja na ich temat - powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

SEKCJA


Polska i Rosja podpisały porozumienie ws. zezwoleń na przewozy - 1 kwietnia - PAP (Polsat News)

Materiał video: LINK


Polsko-rosyjskie rozmowy na szczycie - 31 marca - TVP3 Gdańsk

W Gdańsku ruszyła ostatnia tura Polsko - Rosyjskich rozmów dotyczących wydania zezwoleń na przewozy drogowe między dwoma krajami. Zaplanowane na dwa dni negocjacje to końcowa faza trwających od początku roku uzgodnień. Spotkanie w Gdańsku to druga próba osiągnięcia kompromisu - w lutym tego roku na rozmowy nie przyjechała delegacja Federacji Rosyjskiej.

Materiał video: LINK


Na temat polsko - rosyjskich rozmów w sprawie transportu drogowego - 31 marca - Panorama TVP2

Materiał video: 00:18:31 - 00:21:14


Polsko-rosyjskie negocjacje ws. transportu drogowego. "Moskwa z trudem zgadza się na jakikolwiek kompromis" - 31 marca - Komunikat PAP w Gazecie Prawnej

W Gdańsku w czwartek zakończył się pierwszy dzień polsko-rosyjskich rozmów w sprawie transportu drogowego. Od lutego przewóz towarów między Polską a Federacją Rosyjską odbywa się na podstawie czasowo wynegocjowanego porozumienia, które wygasa 15 kwietnia.

(...) „To już szóste spotkanie. W ciągu pięciu ostatnich, które były bardzo trudne, doszliśmy do pewnych uzgodnień. Natomiast dzisiaj jesteśmy w takiej sytuacji, że w przesłanym do Polski dokumencie (rozporządzenie ministra transportu Federacji Rosyjskiej), które miało konsumować to, co zostało uzgodnione w Moskwie - są jeszcze spore braki, o których chcemy jeszcze ze stroną rosyjską rozmawiać” – powiedział podczas konferencji prasowej poprzedzającej spotkanie ze stroną rosyjską wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.


Negocjacje polsko-rosyjskie w Gdańsku nt. transportu drogowego – 31 marca – PAP na stronie G. Wyborczej

Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek podkreślił, że rozmowy prowadzone są w pełnym uzgodnieniu ze środowiskiem transportowców.
"Dla nas najważniejsze jest stworzenie równych warunków dokonywania przewozów. Chcemy, aby oś symetrii przebiegała równo pomiędzy warunkami dla polskich przewoźników i rosyjskich przewoźników. Zleży nam tym, że uniknąć takiej sytuacji, że my udostępnimy obszar naszego kraju, nasz rynek do penetracji przewoźnikom rosyjskim, a w zamian będziemy ograniczani administracyjnie, bo z taką próbą mamy właśnie do czynienia" - ocenił.
Buczek jest przekonany, że uda się ze stroną rosyjską dojść do kompromisu.
"Mamy jednak do czynienia z partnerem, który z trudem zgadza się na jakikolwiek kompromis i chętnie korzysta z ustępstw strony przeciwnej, a w zamian nie jest gotów wiele zaoferować. I z tego powodu tak długo te negocjacje trwają" - dodał


Transport Polska-Rosja. Koniec przewozowego paraliżu? – 31 marca – Dziennik Bałtycki

- To bardzo trudne rozmowy. Podczas poprzedniego spotkania, 19 lutego w Moskwie wydawało się, że doszliśmy już do większości uzgodnień, jednak przesłany do nas dokument, który miał być owocem tamtych rozmów, różni się w niektórych szczegółach od tego, co wówczas ustaliliśmy. Stąd kolejne rozmowy w Gdańsku – tłumaczył na dzisiejszej konferencji prasowej przed rozpoczęciem kolejnej tury rozmów z Rosjanami Jerzy Szmit, wiceminister Infrastruktury i Budownictwa.


Wojna transportowa z Rosją. Polscy przewoźnicy: nie nabieramy się na taktykę Rosji, twardo negocjujemy - 31 marca - Money.pl

- Rosjanie są przywiązani do schematów myślowych rodem ze Związku Radzieckiego - mówi money.pl Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD). I deklaruje: będziemy negocjować tak długo, aż uzyskamy zadowalające obie strony rozwiązanie. W czwartek rozpoczyna się w Gdańsku nowa runda polsko-rosyjskich rozmów na temat porozumienia w sprawie ruchu tirów w obu krajach.

- Nie chcemy, żeby nasi przewoźnicy byli szykanowani przez służby kontrolne na terenie Rosji, a jednocześnie Rosjanie mogli obsługiwać nasz i cały europejski rynek bez żadnych ograniczeń - podkreśla prezes ZMPD.


Rosyjski mur transportowy w sprawie polskich tirów - 31 marca - Gazeta Wyborcza

W czwartek w Gdańsku rozpoczną się planowane na dwa dni negocjacje Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z rosyjskim ministerstwem transportu o zasadach wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych.

 Obecnie tę kwestię reguluje prowizoryczna umowa uzgodniona w połowie lutego w Moskwie. Na podstawie tej umowy rosyjscy i polscy przewoźnicy otrzymali po 20 tys. zezwoleń ważnych do 15 kwietnia. To pozwoliło im wznowić pracę wstrzymaną od początku lutego, kiedy wygasła ważność wcześniejszych zezwoleń.


Co dziś w Panoramie? - 31 marca - TVP 3 GDAŃSK

Dziś w Gdańsku polsko-rosyjskie rozmowy na szczycie. U wojewody spotkają się przedstawiciele ministerstw transportu i być może uda się osiągnąć kompromis w sprawie wjazdu do Rosji polskich tirów.


Przewozy drogowe Rosja-Polska: ruszają kolejne rozmowy - 31 marca - TVN24bis

Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit przyznał we wtorek 29 marca w Olsztynie, że rozmowy w sprawie uregulowania kwestii przewozu towarów między Polską a Federacją Rosyjską nie zapowiadają się na łatwe, ponieważ strona rosyjska nie wprowadziła w życie wszystkich uzgodnień zawartych w lutym w tzw. porozumieniu moskiewskim.

"Porozumienie moskiewskie dawało nadzieję, że jeżeli zostanie wcielone w życie literalnie do prawa rosyjskiego, bo tak się umawialiśmy z rosyjskimi partnerami, to moglibyśmy przejść do rozmów o wielkości zezwoleń. Niestety, mamy do czynienia z sytuacją, w której część uzgodnień nie znalazła się w rozporządzeniu podpisanym przez ministra Sokołowa, część jest zmieniona, dodatkowo pojawiły się nowe wątki, czego nie możemy zaakceptować" - powiedział wiceminister Szmit i przyznał, że "choć jest optymistą co do rozmów", to nie wyklucza, że po 15 kwietnia ponownie może dość do sytuacji, w której transport towarowy między Polską, a Federacją Rosyjską zostanie wstrzymany, jak miało to miejsce na początku roku.

***

Polskie Radio (PAP, IAR)  Polscy i rosyjscy transportowcy wracają do rozmów. Dziś i jutro w Gdańsku obie strony będą negocjować kształt stałego porozumienia w sprawie przejazdu ciężarówek przez terytorium Polski i Rosji. Tymczasowa umowa kończy się w połowie kwietnia.
Od lutego ruch towarowy między Polską i Rosja zamarł
Rosjanie nie chcieli wydać nowych pozwoleń na wjazd naszych ciężarówek na terytorium Federacji. Strona polska zastosowała zasadę wzajemności.
Pierwsze negocjacje bez efektu
Jednocześnie ruszyły negocjacje. Jednak rozmowy, które toczyły się w Warszawie na przełomie stycznia i lutego, nie przyniosły żadnego porozumienia. Wiceminister Transportu i Budownictwa Jerzy Szmit mówił, że strona rosyjska dąży do wyeliminowania naszych firm ze swojego rynku.
Na konflikcie traciły obie strony. Polskie samochody stały na parkingach zamiast wozić towar, a rosyjskie musiały jeździć do Europy Zachodniej objazdami, co generowało dodatkowe koszty.

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD