ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Transport w mediach
2016-02-02

O rozmowach PL - RUS w mediach rosyjskich (aktualizowane)



SEKCJA

Polsko-rosyjski rozejm ws. transportu. "Problemy z przewozami do i przez Polskę już się nie powtórzą" - 25 lutego - Komunikat IAR w Gazecie Prawnej

Rosja nie chce, aby powtórzył się kryzys transportowy w relacjach z Polską. Mówił o tym w wywiadzie dla telewizji Rossija24 wiceminister Nikołaj Asauł. 18 lutego, po ponad dwóch miesiącach negocjacji zostało podpisane polsko - rosyjskie porozumienie dotyczące przewozów towarowych. Ma ono obowiązywać do 15 kwietnia.


Rosyjska prasa: Przywrócono ruch ciężarówek z Polską - 20 lutego - IAR /Gazeta Prawna

Polsko-rosyjska granica znowu zostanie otwarta dla ciężarówek - informują rosyjskie media. "Rossijskaja Gazieta" podkreśla jednak, że wzajemny ruch zostanie przywrócony tylko czasowo.

(...) Z kolei dziennik "Kommiersant", odnosząc się do liczby zezwoleń na przejazdy aut ciężarowych, twierdzi, że Polsce udało się wynegocjować lepsze warunki. Gazeta wylicza, że Warszawa dostanie na najbliższe dwa miesiące 20 tysięcy zezwoleń - po 10 tysięcy na przejazdy dwustronne i 10 tysięcy na przewozy z krajów trzecich.


INFORMACJE z 4 LUTEGO

Rosja i Polska nie uzgodniły kwoty przewozów - ABnews

Kolejne rozmowy odbędą się w Rosji. Data spotkania jest uzgadniana.
Rząd Polski i Rosji nie uzgodniły kwot przewozów ciężarowych na spotkaniu w Warszawie – oświadczył Mikołaj Asauł- zastęp-ca ministra transportu FR. „Rosja zgodziła się na korektę w ustawodawstwie dotyczącym przewozów ciężarowych. Jednak strona polska żąda kwot niemożliwych do przyjęcia” – powiedział Asauł.
Jerzy Szmit – zastępca ministra infrastruktury Polski oświadczył z kolei, że „ rozmowy były trudne – niezbędne jest kolejne spotkanie”. „Strona mają rozbieżności w detalach. Lecz w całości jesteśmy bliscy porozumieniu”.

Nowe rozmowy odbędą się w Rosji w połowie lutego. Data jest uzgadniana,
(...) Rosja od 1 lutego wprowadziła „ograniczenia, które wypierają z rynku rosyjskiego ponad 80 procent polskich przewoźników drogowych” – uważają eksperci.


Rozmowy Warszawy z Moskwą o przewozach ciężarowych spaliły się na panewce -  Novosti
Polska nie potrafiła uzgodnić z Rosją zakresu przewozów ciężarowych. W wyniku trzydniowych rozmów w Warszawie obydwie delegacje postanowiły wyznaczyć nową rundę rozmów. Poinformował o tym zastępca ministra transportu FR Mikołaj Asauł.
„jak tylko strona polska przemyśli sytuację i będzie gotowa, to my z radością ich podejmiemy” – przywołuje jego słowa agencja TASS.
Asauł dodał, że na spotkaniu z polską delegacją odnotowano pewne zbliżenie stanowisk.
‘Jeśli ze strony polskie nie będzie zrozumienia, to rozmowy przeciągną się na bliżej nieokreślony czas”. Będziemy wtedy aktywnie frachtować promy w obejście Polski” – dadał Asauł.


Kolejne rozmowy między Moskwą a Warszawą odbędą się w Rosji - TASS 

Podczas trzydniowych rozmów w stolicy Polski strony nie zdołały dojść do porozumienia odnośnie kwot w przewozach ciężarowych pomiędzy obydwoma krajami.
Stanowisko Rosji
Według słów zastępcy ministra Nikołaja Asauła, podczas spotkania strona rosyjska „wysłuchała propozycji strony polskiej w sprawie uproszczenia zapisów ustawodawstwa rosyjskiego”. „Wyszliśmy im naprzeciw i zgodziliśmy się dokonać korekty, ale mimo tego nie udało się osiągnąć porozumienia co do ilości zezwoleń nawet na okres dwóch miesięcy” – oświadczył Asauł. „Polacy w dalszym ciągu żądają wielokrotnego zwiększenia kwot swoich zezwoleń. Ich liczba jest nie do zaakceptowania”.
Asauł oświadczył również, że z żadnym innym krajem Rosja nie ma takich trudności. „Ze wszystkimi krajami dokonano wymiany zezwoleń. Na razie tylko w Turcji w ambasadzie leżą zezwolenia ale wkrótce uzyskamy odpowiedź. W innych krajach nic podobnego nie zapowiada się” – mówi Asauł.


Nowa runda – VESTI

W poniedziałek rozpoczęła się nowa runda rozmów przedstawicieli Rosji i Polski w sprawie wymiany zezwoleń na bieżący rok dla przewoźników obydwu państw wykonujących dwustronne i tranzytowe międzynarodowe przewozy drogowe. ASMAP poinformował „Wiesti.Ekonomika” , że rozmowy planowane są do środy. Od wyników tych rozmów zależy, czy nie zostanie ostatecznie zamknięty transport przez rosyjsko-polską granicę po 15 lutego.

Bez prawa na wjazd – VESTI

Między Polską a Rosją nie jeżdżą już ciężarówki. Kraje prowadzą już trzecią rundę rozmów, lecz nie mogą uzgodnić kwot zezwoleń do przejazdu ciężarówek.
Bez prawa na wjazd: Rosja i Polska odbyły już kolejną rundę rozmów o przewozach ładunków pomiędzy dwoma krajami. Termin ważności dwustronnych zezwoleń upłynął 31 stycznia. Do 15 lutego rosyjskie ciężarówki powinny opuścić terytorium Polski.
Warszawa oczekuje od Moskwy potwierdzenia i gwarancji, że nowe przepisy nie są ograniczeniami gospodarczymi. Powiedział o tym zastępca ministra infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Tymczasem polscy przewoźnicy mają wiele pytań do swoich władz z powodu wprowadzenia przez Zachód sankcji wobec Rosji.

Nie będzie wzrostu cen – RBK

Według dyrektora generalnego sieci handlowej „Siemja” Olega Ponamariowa wstrzymanie dostaw nie spowoduje deficytu w sklepach w Kaliningradzie. Informuje o tym Business FM-Kaliningrad.
Niewykluczone, że będziemy przez pewien czas odczuwać trudności w dostawach ładunków z Europy, ale mamy też alternatywne możliwości, na przykład dostawy przez morze – mówi Ponamariow. Jest to tylko nieznaczne podniesienie kosztów o 10 -15 % we frachcie, nawet jeśli będziemy korzystać z transportu krajów trzecich. Nie odbije się to na cenach na pólkach, nie będzie żadnych problemów i też ta sytuacja nie wywoła deficytu”.

Zamarł ruch ciężarówek między Polską a RosjąRBK
Jeśli ciężarówki będą musiały pokonywać część podróży do Niemiec promem, spowoduje to podniesienie kosztów przewozu i będzie wymagało dodatkowo od 600 do 1000 euro za trasę.
Nikt nie może sobie na to pozwolić – mówi Władimir Tian, dyrektor generalny „Sovtransavto”.
Dyrektor generalny „Rosyjskich Linii Transportowych” Konstantyn Skoworoda ocenia średni koszt trasy z Rosji Centralnej do Niemiec i z powrotem od 2 000 do 4 000 euro. Tian ocenia przewóz na trasie Moskwa-Niemcy Wschodnie-Moskwa na 3 000 euro, w tym 1 200 euro tam i 1 800 z powrotem. Dodaje, że samochody „Sovtransavto” są załadowane w zasadzie w obydwie strony.
W zeszłym roku według słów Moskwiczowa – rosyjscy przewoźnicy wykonali 160 tysięcy przewozów przez terytorium Polski. Jeśli każdy przewóz podrożeje choćby o 600 euro, to koszty rosyjskich przewoźników w 2016 roku wzrosną minimum o 96 milinów euro.
Najbardziej skorzystają na tym przewoźnicy białoruscy – jest przekonany Tian. Nadbałtyckie firmy przewozowe, najpewniej otrzymają ograniczoną ilość zezwoleń, a Białorusini zmonopolizują na jakiś czas rynek i z pewnością podniosą stawki” – wyjaśnia Tian. Według jego oceny, wzrost cen będzie zależeć od tego, jak długo Polska i Rosja nie osiągną kompromisu.

Rosja proponuje przedłużenie zezwoleń z 2015 r.RBK
Polska i Rosja nie mogą osiągnąć porozumienia w sprawie ilości zezwoleń krajów trzecich do przewozu ładunków rosyjskich z krajów UE. Zezwolenia te pozwalają polskim przewoźnikom dostarczać rosyjskie ładunki z Europy do Rosji z pominięciem Polski. Strona polska chce uzyskać 100 000 zezwoleń krajów trzecich. Rosja jest gotowa przekazać dwadzieścia razy mniej – tj. 5 000 oraz nieograniczoną liczbę zezwoleń na przewóz ładunków między Polską a Rosją oraz ładunków tranzytem przez Rosję.

Ciężarówki zamarły na granicy  – Kommiersant

Na rosyjsko-polskiej granicy pod Kaliningradem nie ma większego skupienia samochodów. Wcześniej telewizja w Polsce informowała, że na granicy zatrzymano kilku rosyjskich kierowców. Jednak według ostatnich informacji zostali oni wypuszczeni. Od poniedziałku ciężarówki z obydwu państw nie mogą przekroczyć granicy.

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD