INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Dawno branża transportowa w Polsce nie miała aż tak pod górkę. Do problemów wywołanych embargiem Rosji i niemiecką płacą minimalną doszedł kryzys w Calais. A to nie koniec kłopotów.
Transport nigdy nie należał do łatwych biznesów, ale ostatnie miesiące to dla polskich firm prawdziwy koszmar. Najpierw załamał się rynek rosyjski, gdy Unia Europejska nałożyła na Federację sankcje, a ta odpowiedziała tym samym.
To spowodowało, że wyspecjalizowane w obsłudze wschodnich kierunków firmy straciły zbyt. Eksperci oceniają, że spadek przewozów wyniósł około 10 proc. Chcąc ratować biznes, przerzuciły floty na zachód. To z kolei spowodowało dużą podaż usług. I presję na obniżki cen.
Oferty polskich firm transportowych gotowych jeździć na granicy opłacalności nie spodobały się niemieckim przewoźnikom. Ich stawki w porównaniu z polskimi, są wyższe. Przede wszystkim dlatego, że Niemcy muszą swoim kierowcom płacić wynagrodzenia adekwatne do tamtego rynku. Dlatego w tym roku niemieckie przepisy się zmieniły. Według nowych regulacji przewoźnicy z innych krajów przejeżdżający przez Niemcy muszą swoim pracownikom płacić tamtejszą minimalną stawkę, czyli 8,5 euro na godz. Na dodatek żądają przetłumaczonych na język niemiecki dokumentów przewozowych. Przewoźnicy, którzy nie będą stosowali się do nowych regulacji, są narażeni na drakońskie kary - nawet do pół miliona euro.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.