INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Przedstawiamy robocze tłumaczenie najważniejszych fragmentów nowych przepisów, otrzymane dzięki uprzejmości Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji w Oslo.
Rozporządzenie o upowszechnianiu umów zbiorowych dla towarowego transportu drogowego
Organ wydający: Przyjęto przez Komitet ds. Upowszechnionych Umów Zbiorowych (Tariffnemnda) dnia 11 maja 2015 r. zgodnie z ustawą z dnia 4 czerwca 1993 nr. 58 o upowszechnianiu umów zbiorowych (allmenngjøringsloven) § 5.
Rozdział. I. Przepisy wprowadzające
§ 1. Podstawa dla upowszechniania
Rozporządzenie zostaje ustanowione na podstawie porozumienia dot. transportu samochodowego (Godsbilavtalen) z 2014 r. zawarte pomiędzy Norweskim Związkiem Właścicieli Samochodów Ciężarowych (Norges Lastebileier-Forbund) i związanymi porozumieniem NLF przedsiębiorstwami członkowskimi z jednej strony, a Centralną Federacją Związków Zawodowych (Yrkesorganisasjonenes Sentralforbund) i Związkiem Kierowców Zawodowych (Yrkestrafikkforbundet) z drugiej strony oraz porozumienia o transporcie towarów (Overenskomst for godstransport) z 2014 r., zawartego pomiędzy Norweskim Związkiem Właścicieli Samochodów Ciężarowych (Norges Lastebileier-Forbund) i związanymi porozumieniem NLF przedsiębiorstwami członkowskimi z jednej strony, a Organizacją Ogólnokrajową/Norweskim Związkiem Pracowników Transportu (Landsorganisasjonen i Norge/ Norsk Transportarbeiderforbund) z drugiej strony.
§ 2. Zakres i odpowiedzialność za wdrożenie
Rozporządzenie stosuje się do pracowników wykonujących transport drogowy pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. W stosunku do pracowników przedsiębiorstwa posiadającego siedzibę poza Norwegią rozporządzenie stosuje się tylko w takim zakresie, gdy transport stanowi świadczenie usług zgodnie z ustawą o środowisku pracy § 1-7 (pracownik delegowany).
Przepisy nie mają zastosowania przy transporcie towarów własnych przedsiębiorstwa.
Pracodawca i osoba, która w imieniu pracodawcy kieruje działalnością, wykonująca zlecenie o którym mowa w pierwszym akapicie zapewnia realizację postanowień zawartych w rozporządzeniu.
Rozporządzenie nie dotyczy praktykantów i osób objętych rządowymi programami pracy.
Rozdział. II. Wynagrodzenie i warunki pracy
§ 3. Postanowienia dot. wynagrodzenia
Pracownicy wykonujący pracę zgodnie z § 2, otrzymują płacę minimalną za godzinę w wysokości 158,32 NOK.
§ 4. Regulacja płac w okresie obowiązywania rozporządzenia
Komitet ds. Upowszechnionych Umów Zbiorowych (Tariffnemnda) może dokonać zmiany stawki określonej w § 3 w wyniku zmiany taryfy.
§ 5. Wydatki na dietę
W przypadku zlecenia transportu z planowanym noclegiem, dieta wypłacana jest zgodnie z ustaleniami władz norweskich jako dieta wolna od podatku.
Wypłacana jest 1/3 diety za rozpoczętą 8 godzinę.
Rozdział. III. Wyłączenie stosowania
§ 6. Wyłączenie
Rozporządzenia nie stosuje się, jeśli pracownik objęty jest korzystniejszymi warunkami pracy i płacy zgodnie z umową lub prawem krajowym, które obowiązuje dla stosunku pracy.
Rozdz. IV. Wejście w życie
§ 7. Wejście w życie i wypowiedzenie
Rozporządzenie wchodzi w życie 1 lipca 2015 r.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.