ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Uwaga
2015-05-25

Niemiecka płaca minimalna to inwigilacja polskiej gospodarki



SEKCJA

Paweł Stachnik: Jaką część polskiej gospodarki stanowi branża samochodowego transportu międzynarodowego?

Prof. Jacek Brdulak: Ogólnie rzecz biorąc, cała branża transportowa w Polsce tworzy około 12 proc. produktu krajowego brutto i zatrudnia bezpośrednio około miliona osób, czyli 7,5 proc. wszystkich pracujących w Polsce. Natomiast 10 proc. z owych 12 proc. PKB wytwarza transport samochodowy. I to właśnie on dominuje w systemie transportowym Polski, wykonując 83 proc. wszystkich przewozów. Na kolej, która, jak wiadomo, ciągle boryka się z rozmaitymi problemami, przypada tylko 14 proc., 3 proc. to transport rurociągowy, a żegluga śródlądowa i morska nie osiągają razem nawet jednego procenta. Nieco inaczej wygląda to jeżeli chodzi o wielkość przewozów towarowych, który wyraża się w tonokilometrach. Tutaj udział transportu samochodowego nieco spadł i wynosi trochę poniżej 70 proc. Na kolej przypada 16 proc., na żeglugę morską – 7 proc., na transport rurociągowy również 7 proc. Natomiast żegluga śródlądowa w tym pomiarze zupełnie dogorywa – praca przewozowa przez nią wykonywana jest śladowa, co zresztą stwierdzam z żalem, bo kiedyś zajmowałem się nią naukowo. Krótko mówiąc: w zależności od miernika transport samochodowy stanowi w naszym kraju od 70 do 83 proc. Jak więc widać, ten rodzaj transportu dominuje i jest bardzo ważną częścią gospodarki.

Transport porównuje się do krwioobiegu gospodarki. Bez niego rozwój produkcji i handlu byłby mocno utrudniony.

Ekonomiści określają go jako infrastrukturalny dział gospodarki narodowej. To baza techniczna do funkcjonowania życia społeczno-gospodarczego. Gdy transport jest nowoczesny, wyposażony i ma zaplecze składowo-magazynowe, to okazuje się, że może świadczyć różnego rodzaju usługi. Bo współczesny transport polega również na dodatkowych działaniach; nie tylko na przewiezieniu towaru z punktu A do punktu B. Na przykład wielcy operatorzy logistyczni, tacy jak Schenker czy Raben, coraz częściej zarządzają towarem w imieniu producenta i robią to z dużym powodzeniem. Powstają całe sieci tego typu usług. Firmy logistyczne zajmują się kompletowaniem, przepakowywaniem i etykietowaniem towarów. Ostatnio pewna firma logistyczna dostała zlecenie na skompletowanie kilku tysięcy koszów świątecznych dla pracowników zleceniodawcy. Proszę sobie wyobrazić skalę tego przedsięwzięcia. Firma stała się w zasadzie producentem, bo stworzyła nowy towar.

Czytaj więcej na e-wpis.pl

     
# Tagi użyte w informacji:
Niemcy płaca minimalnaMiLog




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD