ZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychPrzedstawicielstwo w Brukseli










ZMPDTIRBranżaSzkoleniae-SklepUsługi"Przewoźnik"OgłoszeniaKatalog FirmKontakt





  MENU BRANŻA  


  Francja i Belgia: kary za nocleg w kabinie  

IRU zapowiada dalsze działania przeciwko protekcjonizmowi w transporcie

Pismo z IRU w sprawie okresowego odpoczynku tygodniowego w pojeździe we Francji i Belgii

Sz.P. Jan Buczek Prezes
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce (ZMPD)

Przepisy przyjęte we Francji i Belgii w sprawie okresowego odpoczynku tygodniowego w pojeździe

Szanowny Panie Prezesie,

Dziękuję za pismo z dnia 11 września 2014 roku odnośnie przepisów we Francji i Belgii, którymi IRU nie przestaje interesować się i zajmować.

Cieszę się z aktywności członków IRU z państw wschodniej UE i szczególnie z wiodącej roli ZMPD w tym temacie. Jak mnie poinformowano, w dniu 3 września br. na spotkaniu CAS IRU dyskutowano o tym problemie szczegółowo i uzgodniono kroki, które podejmie Sekretariat i członkowie IRU na podstawie argumentów przedstawionych w Pana piśmie, m.in. proporcjonalność, dyskryminacja i brak odpowiedniej infrastruktury.

Naszym celem krótkoterminowym jest, aby ministrowie transportu z państw UE poruszyli tę kwestię na spotkaniu w dniu 8 października br. Będzie to kolejnym etapem strategii IRU, by odwoływać się do instytucji UE, aby zwalczać destrukcyjne protekcjonistyczne przedsięwzięcia. Pomimo tego, że kwestia tygodniowego odpoczynku została poruszona przez niektóre państwa członkowskie na posiedzeniu Komitetu ds. Transportu Lądowego w dniu 11 września br., według moich informacji niestety do tej pory żadne państwo członkowskie nie zgłosiło, by sprawę przekazać na Radę Transportu. Jest niezbędne, by członkowie IRU kontynuowali działalność lobbingową wśród swoich ministrów transportu.

W dłuższej perspektywie elastyczne i efektywne rozwiązanie musi się znaleźć; z jednej strony zapewniające odpowiednie warunki socjalne dla kierowców oraz z drugiej strony - zachowanie konkurencyjności europejskiego przemysłu przewozów drogowych i zapobieżenie demontażowi jednolitego rynku transportowego UE. W międzyczasie przejściowe moratorium dot. przepisów w Belgii i we Francji powinno zostać przyjęte.

Jak zapewne Pan wie, kwestia przepisów we Francji i Belgii znajduje się w porządku obrad CLTM IRU (posiedzenie 8 października br.).

Jestem przekonany, że CLTM i CAS są najwłaściwszymi organami statutowymi IRU, które powinny zajmować się tą kwestią z powodu jednostronnych kroków podejmowanych przez państwa UE. Chciałbym także poinformować, iż Sekretariat IRU zbada, czy są możliwe wspólne rozwiązania w ramach Sektorowego Dialogu Społecznego z Europejską Federacją Pracowników Transportu, jeśli CLTM udzieli takiego mandatu. 

Dodatkowo nie ulega wątpliwość, że działalność lobbingowa musi być poparta danymi dot. wpływu zakazu odpoczynku w kabinie na branże transport drogowego. Zachęcam zatem do skontaktowania się z waszymi firmami członkowskimi, by otrzymać dane ilościowe na temat wpływu ww. przepisów  na przewozy, np. dodatkowe przejechane kilometry, określone dodatkowe koszty wykorzystanego paliwa, może wstępne szacunki dot. wzrostu ubezpieczeń itp. To znacznie wzmocni odwoływanie się do instytucji krajowych i UE.

Dziękuje Panu, Panie Prezesie, za ciągłe wsparcie i zaangażowanie,
Z poważaniem
Umberto de Pretto


 Pobierz
Pismo z IRU do prezesa ZMPD Jana Buczka
     
   « powrót

facebook.com/ZMPDwPolsce
youtube.com/user/ZMPD
e-sklep ZMPD
Opłaty na Węgrzech z ZMPD
 
 


Regulamin   |    Mapa serwisu   |    Adobe Reader   |    Reklama   |    Wszystkich wejść: 5993517    Partner - giełda transportowa TimoCom