ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Uwaga
2014-10-03

Działania ZMPD w Brukseli



SEKCJA

3 wrześnie odbyło się coroczne posiedzenie Komisji Socjalnej IRU (CAS), poświęcone bieżącym problemom społecznym w transporcie drogowym. Jednym z omawianych tematów były kwestie wprowadzenia przez Belgię i Francję nowych przepisów i sankcji w zakresie zakazu odbioru regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie pojazdu.

W przeddzień posiedzenia z inicjatywy ZMPD odbyło się spotkanie w tej sprawie z udziałem przedstawicieli stowarzyszeń z Czech, Węgier, Słowacji, Rumunii i Bułgarii. Wszyscy uczestnicy jednogłośnie wyrazili zdecydowany sprzeciw wobec przyjętych przez Belgię i Francję rozwiązań. Uzgodniono, że konieczne jest podjęcie wspólnych, skoordynowanych działań, zarówno na szczeblu krajowym, jak i na forum instytucji unijnych. Dotychczas działania takie inicjowane były jedynie przez ZMPD i stowarzyszenie bułgarskie i rumuńskie. Zdecydowano, że stosowne pisma i noty zostaną przygotowane i przekazane właściwym organom. Jednocześnie przyjęto, że wspólne, uzgodnione stanowisko będzie reprezentowane przez wszystkich uczestników spotkania na kolejnych posiedzeniach poświęconych tym problemom.

Przedstawiciele ZMPD spotkali się również z attaché ds. transportu drogowego przy stałym Przedstawicielstwie RP przy UE z panią Justyną Bartnicką, która poinformowała o dotychczas podjętych działaniach w tej sprawie przez polski rząd. Zapowiedziała zainicjowanie dyskusji w tym zakresie na najbliższym spotkaniu Rady UE 11 września br. O rezultatach tych działań ZMPD zostanie poinformowane.

Delegacja ZMPD tego samego dnia spotkała się także z Bogusławem Liberadzkim – posłem Parlamentu Europejskiego, który wyraził gotowość współpracy i podjęcia tego tematu na forum Parlamentu.

Na posiedzeniu Komisji Socjalnej IRU (CAS) strona polska w swoim wystąpieniu wyraziła sprzeciw wobec tak restrykcyjnych kar, skierowanych głównie przeciw firmom i kierowcom z krajów peryferyjnych Unii Europejskiej, wykonujących przewozy długodystansowe. Zwróciła uwagę na nieadekwatność kar wobec przewinienia, co jest niezgodne z zapisem art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 561/06 oraz braku jakichkolwiek francuskich wytycznych w zakresie stosowania i egzekwowania tych przepisów. Wskazała na brak właściwej infrastruktury (parkingi strzeżone z hotelami), która jest konieczna, aby kierowcy mogli spełnić wymogi legislacji francuskiej, bez jednoczesnego narażenia ładunku na uszkodzenie czy zniszczenie  (np. towary łatwo psujące się i niebezpieczne).

Strona polska podkreśliła, że przepisy francuskie i belgijskie uderzają przede wszystkim w firmy zagraniczne i stanowią narzędzie walki z konkurencją. Stoją w sprzeczności z zasadami jednolitego, wolnego rynku europejskiego i pod hasłem walki z dumpingiem socjalnym wprowadzają typowy narodowy protekcjonizm.

Delegacja polska potępiła działania Belgii i Francji. Uczestnicy spotkania Komisji CAS, łącznie z przedstawicielami stowarzyszeń z Francji i Belgii, poparli wystąpienie ZMPD.

IRU poinformowało, że obecnie trwa wszczęte wobec Francji postępowanie wyjaśniające. Dalsze działania IRU będą uzależnione od odpowiedzi strony francuskiej i ewentualnych decyzji Komisji Europejskiej w tym zakresie. Jednocześnie, wobec braku wytycznych praktycznego stosowania przepisów przez stronę francuską, dalsze ewentualne działanie IRU, w tym już rozważana skarga do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, obecnie polegają głównie na monitorowaniu sytuacji.

O wszystkich działaniach w tej sprawie i ich wynikach będziemy na bieżąco informować na naszej stronie.

***

Z inicjatywy ZMPD poseł PE Janusz Zemke skierował 4 września do Komisji Europejskiej oraz przewodniczącego Rady Europejskiej wystąpienia w sprawie restrykcyjnych przepisów przyjętych we Francji i w Belgii.
Obydwa wystąpienia załączamy na dole tego bloku informacji.

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Wystąpienie posła PE Janusza Zemke skierowane do Komisji Europejskiejpobierz PDF
SEKCJA

#NazwaPobierz
1Wystąpienie posła PE Janusza Zemke skierowane do przewodniczącego Rady Europypobierz PDF
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD