ZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychPrzedstawicielstwo w Brukseli










ZMPDTIRBranżaSzkoleniae-SklepUsługi"Przewoźnik"OgłoszeniaKatalog FirmKontakt





  MENU BRANŻA  


  Francja i Belgia: kary za nocleg w kabinie  

12 czerwca: jeszcze nieznany termin wejścia w życie nowych przepisów

Obecna modyfikacja (stan na 12 czerwca) francuskiego Kodeksu Transportowego zawiera nowe zakazy i znacznie ostrzejsze kary dla przewoźników i kierowców. Karą 30 tysięcy euro i jednego roku więzienia zagrożone jest wykorzystanie przez kierowcę regularnego odpoczynku tygodniowego w kabinie pojazdu, a prawie 4 tys. euro będą kosztować "manipulacje" przy tachografach.
Termin wejścia w życie nowych przepisów nie jest jeszcze znany.

Od miesięcy trwają dyskusje w parlamencie francuskim w sprawie nowelizacji przepisów transportowych. Dopiero w czerwcu ZMPD otrzymało zawierającą konkrety odpowiedź na pytanie skierowane do francuskiego stowarzyszenia przewoźników, wcześniej znane były tylko kolejne głosy w dyskusji, toczącej się nie tylko we Francji, ale także na forum międzynarodowym.

Nowelizacją Kodeksu ustalano sankcje za wyżej wymienione naruszenia, mają one być takie same, jak dla naruszeń przepisów w zakresie zasad wynagradzania kierowców  w zależności od przebytej trasy i/lub ilości przewożonych towarów, o ile zagraża to bezpieczeństwu ruchu drogowego.

Propozycje nowych przepisów zawierają także ograniczenia w wykonywaniu przewozów kabotażowych przez pojazdy do 3,5 t dopuszczalnej masy całkowitej. Te przewozy kabotażowe mają odbywać się na zasadach określonych w Rozporządzeniu WE 1072/2009. Przepisy francuskie określają również dodatkowe zasady stosowane przy wykonywaniu przewozów kabotażowych.

Karą 6 miesięcy więzienia oraz grzywną w wysokości 3 750 euro zagrożeni są kierowcy, którzy będą posługiwać się niewłaściwą lub nie swoją kartą kierowcy do tachografu cyfrowego. Identyczna kara jest przewidziana dla osób, które odmówią przedstawienia do kontroli dokumentów lub zapisów elektronicznych. Przewiduje się również sankcje dla pracodawców, którzy  dopuszczają do powstawania powyższych naruszeń przepisów przez podległych pracowników.

Nadal nie wiadomo, od kiedy ww. nowe przepisy i sankcje będą stosowane przez francuskie służby kontrolne. Jak tylko uda nam się uzyskać dodatkowe informacje, będziemy Państwa informować.

Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego - IRU wystąpiła do Komisji Europejskiej z żądaniem wyjaśnień i zbadania, czy te nowe przepisy nie naruszają przepisów wspólnotowych, jak również z interwencją o niewspółmierności kar w stosunku do popełnionych naruszeń.

Informacja własna ZMPD.
Opr. ZMPD/DTR

     
   « powrót

facebook.com/ZMPDwPolsce
youtube.com/user/ZMPD
e-sklep ZMPD
Opłaty na Węgrzech z ZMPD
 
 


Regulamin   |    Mapa serwisu   |    Adobe Reader   |    Reklama   |    Wszystkich wejść: 5849822    Partner - giełda transportowa TimoCom