ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

FTD
2014-09-30

Nadzwyczajne posiedzenie Forum Transportu Drogowego



SEKCJA

Nadzwyczajne posiedzenie Forum Transportu Drogowego, które odbyło się 29 września 2014 roku w siedzibie ZMPD, dotyczyło problematyki przewozów ładunków na wschód. Dyskutowano na temat wykorzystywania zezwoleń EKMT w Polsce, trzyletniego porozumienia zawartego przez Polsko - Rosyjską Komisję Mieszaną ds. zezwoleń w Soczi w 2012 roku oraz potencjalnych zagrożeń wynikających z procesu legislacji rosyjskiej ustawy o transporcie międzynarodowym.

Uczestnicy posiedzenia uznali, że konieczna jest renegocjacja polsko-rosyjskiej umowy dwustronnej o międzynarodowych przewozach drogowych i wprowadzenie do tego dokumentu nowej kategorii zezwoleń tranzytowych oraz przyjęli wniosek o ograniczeniu zezwoleń bazowych EKMT dla strony polskiej do 16 sztuk. Postulaty środowiska przedłożono nowej minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak zaraz po posiedzeniu Forum.

Spotkanie zostało zwołane w pilnym trybie ze względu na wydarzenia, jakie miały miejsce trzy dni wcześniej na posiedzeniu Grupy transportu drogowego Międzynarodowego Forum Transportu - International Transport Forum (ITF) w Paryżu. 26 września wiceminister transportu Federacji Rosyjskiej Nikołaj Asauł poinformował uczestników Grupy, że jego kraj zmniejsza swój kontyngent zezwoleń bazowych EKMT z 67 do 16 sztuk.

Dla polskich przewoźników ta decyzja oznacza dalsze drastyczne ograniczenie dostępności do rosyjskiego rynku przewozowego. Dotychczas posiadaliśmy 67 zezwoleń bazowych z możliwością wykorzystania na terytorium Rosji. W praktyce stanowiły uzupełnienie do kontyngentu zezwoleń ustalonego podczas posiedzenia Polsko-Rosyjskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych, która odbyła się w sierpniu w Soczi w 2012 r. – przyjęta wtedy wielkość kontyngentu obowiązuje do końca 2015 r.

Jako odpowiedź na niekorzystną dla polskich przewoźników politykę FR pojawiła się ze strony przedstawicieli środowiska propozycja natychmiastowego wypowiedzenia umowy polsko-rosyjskiej (z 1996 r.) oraz wystąpienia z sytemu EKMT. Po burzliwej dyskusji Forum stanęło na stanowisku, że tak radykalne decyzje mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Podzielał je uczestniczący w debacie Zbigniew Rynasiewicz, wiceminister infrastruktury i rozwoju: „Naszym zdaniem wypowiedzenie umowy z Rosją nie jest właściwym rozwiązaniem. Będziemy nalegać na pilne zwołanie komisji mieszanej w celu wypracowania zmian w umowie polsko-rosyjskiej”. Ostatecznie w swoim stanowisku FTD postuluje niezwłoczne podjęcie rozmów ze stroną rosyjską, nie wykluczając jednak wypowiedzenia umowy w przypadku braku zadawalających efektów negocjacji.
Do stanowiska z ostatniego posiedzenia FTD dołączono postulaty przewoźników, przyjęte na spotkaniu w Starym Lubiejewie 21 sierpnia 2014 r.
Przewoźnicy oczekują od MIR propozycji rozwiązań oraz wyznaczenia jak najbliższego terminu spotkania z minister infrastruktury i rozwoju Marią Wasiak.


Opr. DTR/redakcja portalu


Stanowisko
Forum Transportu Drogowego
z dnia 29 września 2014 r.

 

Forum Transportu Drogowego z dezaprobatą przyjęło informację o jednostronnej decyzji Federacji Rosyjskiej, podjętej na posiedzeniu ITF w dniach 25 - 26 września br. o zmniejszeniu z 67 do 16 kwot bazowych wyznaczających kontyngent zezwoleń EKMT. Zwracamy się do rządu polskiego o negocjowanie powrotu do wyjściowej kwoty bazowej. W przypadku niepowodzenia postulowanych negocjacji oczekujemy przeanalizowania przez Polskę wystąpienia z Porozumienia ITF.
 
Forum Transportu Drogowego domaga się od rządu polskiego niezwłocznego podjęcia rozmów dotyczących ustaleń komisji mieszanej polsko-rosyjskiej z dnia 12 sierpnia 2012 roku w Soczi
w zakresie kontyngentu zezwoleń na rok 2015. Oczekiwane przez polskich przewoźników międzynarodowych zmiany dotyczą zwiększenia liczby zezwoleń do i z krajów trzecich. Należy dążyć do takich ustaleń ,które zrównają liczbę zezwoleń na kraje trzecie z liczbą zezwoleń tranzytowych
dla przewoźników rosyjskich.

W przypadku nieuzyskania porozumienia Forum Transportu Drogowego wyraża stanowcze oczekiwanie wypowiedzenia polsko-rosyjskiej umowy dwustronnej.  

Forum Transportu Drogowego zwraca także uwagę na postulaty przewoźników drogowych sformułowane w Starym Lubiejewie w dniu 21 sierpnia br.: 
1. Uznanie sytuacji na rynku przewozów towarowych jako kryzysowej i wprowadzenie natychmiastowej blokady wydawania licencji nowym przewoźnikom oraz nowych wypisów z licencji.
2. Zatrzymanie tranzytu przez Polskę towarów objętych embargiem, wykonywanych przez przewoźników rosyjskich i białoruskich.
3. Zatrzymanie na obszarze Polski kabotażu wykonywanego przez pozaunijnych przewoźników.
4. Uruchomienie zwrotu pobieranej akcyzy od paliwa kupowanego przez przewoźników towarowych oraz zawieszenie pobierania należności do ZUS i podatku od środków transportu.
5. Wprowadzenie opłat winietowych dla Rosjan, aby nie korzystali z bezpłatnych dróg alternatywnych.
6. Uruchomienie zintegrowanego systemu kontroli zezwoleń.
7. Wprowadzenie rekompensaty dla przedsiębiorców redukujących flotę i odnawiających flotę pod warunkiem wyjazdu wycofanego pojazdu poza UE.
8. Wprowadzenie mechanizmu wsparcia finansowego dla przedsiębiorców w przypadku konieczności restrukturyzacji kredytu lub leasingu.
9. Rozwiązanie problemów wynikających z uchwały siedmiu sędziów Sądu Najwyższego z dnia 12 czerwca 2014 roku dotyczącej zwrotu kierowcom kosztów noclegu. 

Oczekujemy propozycji rozwiązań przedstawionych postulatów oraz wyznaczenia terminu spotkania z Panią Minister Infrastruktury i Rozwoju, Marią Wasiak. Liczymy na jak najszybszy z możliwych termin spotkania (maksymalnie do 15 października br.).

 

Koordynator Forum  Transportu Drogowego
Dionizy Woźny


Poniżej zamieszczamy stanowisko Forum Transportu Drogowego  z dnia 29 września 2014 roku (w formacie PDF).

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Stanowisko Forum Transportu Drogowego z 29.09.2014pobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:
forum transportu drogowegozezwolenia rosyjskiezezwolenia EKMT




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD