ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

FTD
2014-07-17

FTD: Nie zostawimy przewoźników samych z problemem ryczałtów



SEKCJA

Podczas Forum Transportu Drogowego, które odbyło się w siedzibie ZMPD 16 lipca, przedstawiciele przewoźników oraz strony rządowej dyskutowali nad ryczałtami za noclegi, francuskimi i belgijskimi karami za nocleg kierowcy w kabinie podczas odebrania regularnego odpoczynku tygodniowego oraz karami za przejazd drogami bez opłaty.

W sprawie uchwały Sądu Najwyższego dotyczącej ryczałtów dla kierowców za noclegi, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Rynasiewicz zapowiedział natychmiastowe podjęcie prac nad rozporządzeniem wprowadzającym pojęcie kabiny sypialnej. Jeszcze w tym tygodniu ma się odbyć pierwsze spotkanie strony rządowej i społecznej, które ma rozpocząć prace legislacyjne. Resort rozpoczął także prace nad ustawą o kierujących. Tutaj tryb postępowania jest wolniejszy niż w przypadku rozporządzenia, bo m.in. niezbędne są konsultacje z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej. Oba projekty pozwolą przewoźnikom bronić się w sprawach wytaczanych przez kierowców o wypłatę zaległych ryczałtów. - Nie zostawimy przewoźników samych z tym problemem - obiecuje minister Rynasiewicz.

Przedstawicielka Ministerstwa Spraw Zagranicznych Magdalena Trudzik poinformowała, że w tym tygodniu ambasadorowie RP w Belgii i Francji otrzymają wytyczne do pozyskania konkretnych informacji od resortów transportu tych krajów o nowych przepisach wprowadzających kary za odbieranie regularnego odpoczynku tygodniowego w kabinie kierowcy. MSZ zauważył już ponad rok temu usiłowania Francji i Belgii do wprowadzenia obostrzeń w ustawodawstwie europejskim. Te działania zostały zablokowane m.in. przez administrację polską. Możliwe, że restrykcyjne przepisy francuskie i belgijskie uda się przynajmniej osłabić dzięki wspólnej akcji dyplomacji Polski, Irlandii oraz Wielkiej Brytanii, jednak sprawa współpracy jest na bardzo wczesnym etapie, a jej powodzenie nie jest pewne.

Wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński odpowiadając na zarzuty wobec wadliwej ustawy o drogach publicznych stwierdził, że przyjrzy się tej sprawie i płynnie przeszedł do stwierdzenia, że Polska zakończy ten rok z nadwyżką handlową (po raz pierwszy od ponad dwudziestu lat), co jest dobrym prognostykiem dla branży.

Poinformował zebranych, że jego resort przygotowuje ustawę, która umożliwi skierowanie 250 mln zł z unijnych funduszy na szkolenia kierowców. Wymogiem prawnym będzie skierowanie przez przedsiębiorców indywidulanych lub stowarzyszenia imiennych list chętnych do szkoleń. Problemem prawnym pozostaje zabezpieczenie inwestycji, aby wykształcona za wspólne pieniądze osoba nie odeszła zaraz po szkoleniu do lepiej płatnego zawodu. Ministerstwo chce zawrzeć wymóg przepracowania dwóch lub trzech lat pracy u przedsiębiorcy, który współfinansował szkolenie, a w razie wcześniejszego zerwania umowy zwrot na rachunek państwa połowy kosztów kształcenia. Ustawa może być gotowa w połowie przyszłego roku.

Podsumowując spotkanie Forum prezes ZMPD Jan Buczek stwierdził, że administracja dostrzega problemy branży, a wspólny zespół ds. legislacji będzie miał pełne ręce roboty. W kwestii ryczałtów dodał, że pozwy kierowców na szczęście nie zawsze są skuteczne i na razie nie ma ich tak dużo. Z kolei prowadzący spotkanie koordynator FTD Dionizy Woźny dodał: ważną rzeczą jest mieć rządowego partnera do dyskusji, a obecność przedstawicieli rządu to zapewniła.

W Forum uczestniczyli także: z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju: dyrektor Departamentu Transportu Drogowego Łukasz Twardowski oraz z-ca dyrektora Dep. TD Sławomir Lewandowski; z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej: Agnieszka Dylewska i Tomasz Wardach.

Informacja własna ZMPD. Opr. RP

FOTORELACJA


SEKCJA
Wypowiedzi uczestników Forum
SEKCJA
SEKCJA
SEKCJA
SEKCJA
     
# Tagi użyte w informacji:
BelgiaFrancjaopłata drogowaryczałtforum transportu drogowego




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD